Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » RAUHAN 1944 JÄLKEEN -verkkopalvelu julkaistu ruotsinkielisenä

Lottamuseo

RAUHAN 1944 JÄLKEEN -verkkopalvelu julkaistu ruotsinkielisenä

Julkaistu: 03.03.2015 klo 13:15
Julkaisija: Lottamuseo

Rauhan 1944 jälkeen -verkkopalvelu avattiin yleisölle 21.11.2014 ja palvelulla on ollut jo yli 3600 käyttäjää. Nyt Rauhan 1944 jälkeen -sivusto on saatavilla myös ruotsinkielisenä.

Miten Suomi selvisi Moskovan välirauhansopimuksen ankarista ehdoista ja vältti Neuvostoliiton miehityksen? Lottamuseo ja Sotamuseo ovat tuottaneet yhteistyössä Rauhan 1944 jälkeen -verkkopalvelun, jossa käsitellään laajasti ja kattavasti välirauhansopimuksen vaikutuksia suomalaiseen yhteiskuntaan.

Verkkopalvelussa on 22 teemaa, joiden kautta välittyy sodan jälkeisen yhteiskunnan eheytymisprosessi. Sisältökokonaisuudessa käsitellään mm. Lapin sotaa, asekätkentää, sotasyyllisyyttä, sotainvalideja, evakoita ja Porkkalaa.  Rauhan 1944 jälkeen -verkkopalvelu on koottu laajasta ja monipuolisesta lähdemateriaalista ja se sisältää yli 350 sivua, valokuvia, lehtileikkeitä, äänileikkeitä ja elävää kuvaa. Verkkopalvelu sopii hyvin myös perusopetuksen työvälineeksi.

Tutustu Rauhan 1944 jälkeen -verkkopalveluun http://www.lottamuseo.fi/rauhan-jalkeen/

Lottamuseo on museoammatillisesti hoidettu erikoismuseo, joka tallentaa lottien historiaa ja tutkii naisten vapaaehtoista työtä osana maamme historiaa. Museota ylläpitää Lotta Svärd Säätiö. Lottamuseo avattiin yleisölle vuonna 1996.

Käyntiosoite:
Rantatie 39, Syväranta