Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Raksa tuo pihasaunomisen perinteet nykyaikaan

Lahden Messut Oy

Raksa tuo pihasaunomisen perinteet nykyaikaan

Julkaistu: 18.02.2016 klo 10:42
Julkaisija: Lahden Messut Oy

Saunominen omassa pihapiirissä on suomalaisille ikiaikainen perinne, jota yhä useammin halutaan vaalia myös nykypäivän kaupunkipihoissa. Rakentamisen ja remontoinnin suurtapahtuma Raksa 2016 esittelee pihasaunomisen ja pihan ympärivuotisen käytön mahdollisuuksia messuilla toteutettavassa saunapihakokonaisuudessa. Saunoihin ja saunaremontteihin on Raksassa tarjolla tietoa myös tietoiskuissa sekä useiden saunoihin erikoistuneiden yritysten osastoilla. Raksa-messut järjestetään 11.-13. maaliskuuta Lahden Messukeskuksessa.

Raksan saunapihan toiminnallisena teemana on pihasaunomisen perinteiden tuominen nykypäivään sekä pihan toimintojen hyödyntäminen myös kesäajan ulkopuolella. Nykytekniikka mahdollistaa saunojen ja ulkoporealtaiden nopean käyttöönoton ja energiatehokkaan käytön. Monelle ulkoporeallasnautinto ja saunominen ovat parhaimmillaan talviaikaan. Ammattitaitoisella suunnittelulla nykypäivän citypihoista saadaan luotua ekologisia, turvallisia ja tunnelmallisia kotikylpylöitä. Ympärivuotiseen käyttöön suunnitellun saunapihakokonaisuuden messuille toteuttaa ViihtyisäPiha –yritystiimi.

Saunateeman lisäksi Raksa-messujen erikoisaiheina ovat tänä vuonna kodin pintaremontointi sekä turvallinen ja toimiva koti. Tapahtuman ohjelmassa on luvassa tietoa muun muassa energiatehokkaasta rakentamisesta ja putkiremonteista sekä opastusta sisustuspulmiin. Hyödyllisiä neuvoja on tarjolla myös messujen yhteydessä toteutettavissa Pientalorakentamisen kehittämiskeskuksen ilmaisissa koulutuksissa. Riskittömään rakentamiseen ja turvalliseen asumiseen syvennytään Raksa-messujen yhteydessä järjestettävässä seminaarissa. Messujen isäntäparina toimii television Löytäjät-sarjasta tuttu parivaljakko, huonekalupuuseppä Uolevi Nurmi ja sisustussuunnittelija Tea-Mariia Pyykönen.

Raksa-messut Lahden Messukeskuksessa 11.-13.3.2016
Avoinna perjantaina ja lauantaina klo 10-17, sunnuntaina klo 10-16

Raksa-lehdistötilaisuus Lahden Messukeskuksen kokoustiloissa perjantaina 11.3.2016 klo 11

Lisätietoja: www.raksamessut.fi

Lahden Messut Oy
asiakkuuspäällikkö Jonna Järvelä, p. 040 824 1273
jonna.jarvela@lahdenmessut.fi
markkinointi- ja viestintäkoordinaattori Minna Helminen, p. 0400 617 640
minna.helminen@lahdenmessut.fi

Lahden Messut Oy tunnetaan korkealaatuisista ammatti- ja erikoismessuistaan. Toiminnan oleellisena osana ovat myös näytteilleasettajille tarjottavat suunnittelu- ja rakennuspalvelut sekä messukalusteiden ja -tarvikkeiden vuokraus. Lahden Messut toimii yhteistyökumppanina ja teknisenä toteuttajana erilaisissa messuissa ja tapahtumissa. Uudistuneen Lahden Messukeskuksen tilojen vuokraus näyttelyille, messuille, seminaareihin, yritystilaisuuksiin, kokouksiin ja konsertteihin on tärkeä osa Lahden Messujen palvelutoimintaa.