Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Partatyylit 2016 – Partabuumi jatkuu edelleen

Braun

Partatyylit 2016 – Partabuumi jatkuu edelleen

Julkaistu: 05.04.2016 klo 15:16
Julkaisija: Braun

Partaa on käytetty maskuliinisuuden symbolina jo vuosisatoja ja partatyylien uuden tulemisen myötä näyttää siltä, että siloposket eivät ole vielä hetkeen tulossa takaisin. Partatyylejä on monenlaisia, eikä ole olemassa yhtä ratkaisua, joka sopisi kaikille. Braunin uuden muotoilulaitevalikoiman ansiosta miehillä on mahdollisuus luoda mieleisensä partatyyli. Uusi partatrimmeri antaa vertaansa vailla olevan ajokokemuksen ja antaa miehelle mahdollisuuden korostaa omaa yksilöllistä tyyliään.

Braun tekee yhteistyötä useasti palkitun parranajon asiantuntijan Chris Fosterin kanssa. Chris määritteli viisi vuoden 2016 partatyyliä:

1. Viktoriaaninen kokoparta

Kuten nimestä voi päätellä, kyseessä on paksu ja tuuhea parta, joka peittää ylähuulen ja posket ja ulottuu pulisongeiksi kasvojen sivuille sekä suun ympäri pyöristyen lopulta leuan yli kaulalle. Ensimmäinen tällainen partatyyli ilmaantui Krimin sodan aikana kun parranajosaippuan niukkuus ja julma Krimin talvi tekivät parranajon mahdottomaksi. Kun sota loppui, sankarit palasivat paksujen partojen kanssa. Ihmiset alkoivat yhdistää paksun parran rohkeuteen, eheyteen, kunniaan ja sotajoukkoihin.

Kokoparta näyttää helposti epäsiistiltä, joten partatrimmerin säännöllinen käyttö on tärkeää, jotta tyyli pysyy siistinä.

2. Lyhyempi kokoparta

Tämä on myös kokopartatyyli, mutta enemmän ammattimaisella vivahteella. Kun kokoparta on tyypillisesti tasapitkä kaikkialta, tämä versio on lyhyempi leuasta. Tässä tyylissä myös poskien alueen parta trimmataan lyhemmäksi, jotta luonnollinen muoto säilyy.

Aseta trimmeri 2-3 mm ja aja vastakarvaan. Tiivisparta vaatii paljon hoitoa kasvatusvaiheessa. Partakarvan pitää pysyä lyhyenä ja linjojen muotojen tiukkoina. Lopputuloksena parta antaa kasvoillesi vahvaa ilmettä.

3. Kello viiden sänki

Tämä hyvin tunnettu tyyli tummentaa miehen piirteitä iltapäivällä aamun parranajon jälkeen. Tämä tyyli on ollut Hollywoodin julkkisten punaisen maton tyylinä monia vuosikymmeniä ja se toimii mikäli partakarvasi kasvavat nopeasti. Miksi se on juuri kello viiden sänki? Nimi juontaa juurensa 1800-luvun Englannin ylemmän luokan tapaan juoda teetä kello viideltä.

Kello viiden sängen saa muotoiltua partatrimmerin terällä 0.5-1 mm.

4. Jaw Dropper

Tämä suosittu tyyli sisältää modernin twistin perinteiselle pukinparralle. Periaatteessa tämä on samanlainen kuin pukinparta, mutta tässä versiossa parta jätetään kapeammaksi kuin perinteisessä pukinparrassa. Pukinpartoja on nähty jo jonkin aikaa, joten tästä uudesta versiosta voi odottaa isoa hittiä vuonna 2016!

Tämän tyylin saat, kun kampaa partaa alaspäin ja asettaa partatrimmerin terän 3-5 mm pituuteen. Trimmaa parran ja viiksien alue tasaiseksi. Aja loput viikset ja parta ilman kampaosaa, mutta jätä pieni osa alahuulesi alapuolella ajamatta.

5.    Biker-parta

Mitä saadaan kun yhdistetään mursunviikset ja Jaw Dropper? Biker-parta! Biker-parta on ikoninen 2000-luvun moottoripyöräilijöiden kulttuurissa ja on tullut yhä suositummaksi Breaking Bad -televisiosarjan Walter Whiten myötä.

Biker-partatyylin tyylin saa luotua ajamalla trimmerillä viikset tarkaksi ja muotoilemalla muu parta Jaw Dropper -tyylin mukaiseksi. Tämä vahva statement-parta kääntää päät.

Parta on osa uniikin tyylin luomista ja Braunin uuden muotoilulaitesarjan avulla voi luoda toivomansa tyylin. Sarja on suunniteltu modernille miehelle ja se sisältää 18 muotoilulaitetta hiuksille, vartalolle ja parralle. Uuden teknologian avulla muotoilulaitesarja on yksi Braunin mielenkiintoisimmista tuotelanseerauksista.

• UUSI partatrimmeri tarkka kampaosa mahdollistaa tarkan tuloksen parran pituuteen ja muotoon
  • UUSI paranneltu kampa tekee parran muotoilusta helpompaa ja tarkempaa kuin koskaan
  • Huippuluokan trimmausteknologia tarjoaa mukavuutta ja tarkkuutta

Mitä tahansa muotoilutarpeita onkin, sopivimmat tuotteet löytyvät Braunin muotoilulaitesarjasta, joka sisältää:

• Braun partatrimmerin
  • Braun kotiparturin
  • Braun Body Groomer -vartalotrimmerin
  • Braun Multi Groomer -vartalotrimmerin

Lisätietoja: mari.svahn@hkstrategies.com | 040 571 4279

Braun
Procter & Gamblen omistama Braun perustettiin Saksassa vuonna 1921. Braun kehittää ja valmistaa laajaa valikoimaa pienkodinkoneita, joissa yhdistyvät innovaatiot, luotettava laatu ja erottuva design. Tuotevalikoima ulottuu partakoneista kauneustuotteisiin. Braunin tuotteita on saatavilla maailmanlaajuisesti. Lisätietoja tuotteista, ajankohtaisia uutisia sekä enemmän tietoa Braunista saat osoitteesta www.braun.com.