Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » OlutHuoneiden huhti-kesäkuun 2014 pienpanimo-olut: Beerhunter's Mandarina IPA 5,5 %

HOK-Elanto

Julkaistu: 02.04.2014 klo 13:15
Julkaisija: HOK-Elanto

OlutHuoneiden kesäinen pienpanimo-olut on palkitun porilaispanimon uutuusolut, jossa on raikkaan hedelmäinen tuoksu ja kuivan katkeroinen jälkimaku.

Porilaisen Beerhunter'sin uutuusolut on tyyliltään india pale ale ja se tulee tarjolle OlutHuoneiden hanoihin huhti-kesäkuussa OlutHuoneiden pienpanimo-oluena. Myös IPA-oluina tunnetut juotavat ovat tällä hetkellä selvästi suosituin suuntaus niin panimomestareiden kuin kuluttajien keskuudessa. Mandarina IPA on nimensä mukaisesti humaloitu uudella saksalaisella Mandarina Bavaria -humalalla. Lajike on jalostettu tunnetummasta Cascadesta ja se saapui markkinoille vuonna 2012.

Mandarinan tuoksussa on Cascadesta periytyvää sitrusmaisuutta ja ennen kaikkea selkeästi tunnistettavaa mandariinin aromia. Uutuushumalaa on tämän oluen valmistuksessa käytetty aromi- ja kuivahumalointivaiheissa. Muut valmistuksessa käytetyt lajikkeet ovat Cascade ja Columbus. Beerhunter's Mandarina IPA:n raikaan hedelmäisessä tuoksussa nimikkohumalan aromi muistuttaa mandariininkuorta ja marmeladia kuivan katkeroisen jälkimaun ollessa suitsukkeenomainen ja vienon piparminttuinen. Katkeruudeltaan olut on tasapainoinen, IBU-arvon ollessa miellyttävä 45.

Useissa olutkilpailuissa palkittu Beerhunter´s-panimo on toiminut alalla jo toistakymmentä vuotta ja se on kasvattanut kapasiteettiaan viime vuosina voimakkaasti, minkä ansoista pääkaupunkiseudun olutharrastajat pääsevät nykyisin nauttimaan panimomestari Mika Heikkisen taidonnäytteistä. Mandarina IPA on hyvä osoitus Beerhunter´sin osaamisesta.

Mandarina IPA on tarjolla kaikissa OlutHuoneissa huhti-kesäkuussa 0,4 litran tuopeissa hintaan 6,90 €.

HOK-Elannon OlutHuoneet: Amsterdam, Angleterre, Hádanka, Ølhus Stockholm, Joutsen, Kaisla, Kitty´s Public House, Kuikka, Milenka, Pošeidon, Rotterdam, Sailor´s, William K (Annankatu, Kurvi, Sello, Mannerheimintie, Tennispalatsi, Kaari).

Osoitteet ja lisätiedot HOK-Elannon OlutHuoneista: www.oluthuone.fi

Lisätietoa:

Taisto Hännikäinen
ryhmäpäällikkö
OlutHuoneet
HOK-Elanto
sähköposti: taisto.hannikainen@sok.fi

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen 560 000 asiakasomistajaa. Vuosittainen liikevaihto on lähes 1,8 mrd. euroa, ja yritys työllistää yli 6 000 henkilöä. HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla noin 300 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja. Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita. hok-elanto.fi