Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Ny Tant Blomsterhatt video om kemikalier i skönhetsprodukter på svenska

Tukesin Kukkahattutäti

Ny Tant Blomsterhatt video om kemikalier i skönhetsprodukter på svenska

Publicerad: 06.11.2015 kl. 12:42
Utgivare: Tukesin Kukkahattutäti

Detta år är för Tukes ett temaår inom kemikaliekommunikation med temat Unga och
kemikalier. Som beskyddare för temaåret fungerar Tukes Tant Blomsterhatt, på
vars webbsidor www.sussiunatkoon.fi (på finska) man hittar information om kemikalierisker riktad till unga.

Tant Blomsterhatt är mycket aktiv i olika sociala medier

www.facebook.com/sussiunatkoon

www.twitter.com/sussiunatkoon

www.instagram.com/sussiunatkoon

Youtube: Tukesin Kukkahattutäti

Hu har Tant Blomsterhatt gjort en video om sina temor på svenska. På videon intervjuar hon gruppchef Annette Ekman från Tukes om kemikalier i skönhetsprodukter.

Läs mer om Tant Blomsterhatt or teamår på svenska:

Kukkahattutäti on Turvallisuus- ja kemikaaliviraston (Tukes) nuoret ja kemikaalit –viestintäkampanjan suojelija. Täti jakaa tietoutta kosmetiikan turvallisesta käytöstä, tatuointien, ripsien pidennysten ja geelikynsien kemikaaleista sekä vaatteiden kemikaalikuormasta ja hiusväreistä. Tädin verkkosivut www.sussiunatkoon.fi , täti toimii aktiivisesti myös somessa. Löydät hänet Instagramista, Twitteristä, Facebookista ja Youtubesta käyttäjänimellä @sussiunatkoon.