Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Nuorten Olympialaisten soihtuviestin Suomen lähettilääksi Aki Riihilahti: Nuorten Olympialaisiin etsitään soihdunkantajia videoskaban kautta

Samsung Electronics Nordic

Julkaistu: 06.10.2011 klo 10:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Itävallan Innsbruckissa järjestetään tammikuussa 2012 Nuorten Olympialaiset. Suomen Olympiakomitea, Ilta-Sanomat ja Nuorten Olympialaisten maailmanlaajuinen yhteistyökumppani Samsung etsivät nyt 12–18-vuotiaita nuoria taitureita olympiatulen kantajaksi.

Alle 18-vuotiaillekin tarjoutuu nyt mahdollisuus päästä osallistumaan ikimuistoiseen olympiasoihtuviestiin, joka järjestetään Nuorten Olympialaisten yhteydessä.

Kaikilla nuorilla on mahdollisuus osallistua Nuorten Olympialaisiin videoskaban kautta. Mukaan pääsee tekemällä minuutin pituisen videon, joka esittelee tekijän jonkin erityisen kyvyn. Se voi liittyä futikseen, lätkään, tanssiin, taikuuteen tai vaikkapa pianonsoittoon, Suomen nuorten olympialaisten lähettilääksi valittu Aki Riihilahti kertoo.

Videot tulee lähettää 20.10. mennessä Ilta-Sanomien nettisivujen kautta osoitteessa: http://lukijat.iltasanomat.fi/nuortensoihtuviesti

Videontekijän tulee olla videontekohetkellä täyttänyt 12 vuotta, mutta enintään 18-vuotias. Lisäksi osallistujalla tulee olla huoltajan hyväksyntä kisaan osallistumiselle.

Yleisöllä on mahdollisuus äänestää suosikkiaan Ilta-Sanomien sivuilla. Kaksi eniten tykkäämisiä saanutta videontekijää lennätetään kantamaan olympiatulta Itävaltaan. Lisäksi tuomaristo valitsee kaikkien videoiden joukosta vielä kolmannen henkilön soihdunkantajaksi.

Tuomaristoon kuuluu Ilta-Sanomien, Samsungin ja Suomen Olympiakomitean edustajien lisäksi HJK:n Aki Riihilahti.

-          Haluamme kannustaa nuoria ja lapsia löytämään oman kykynsä, ja olemaan niistä ylpeitä. Samalla tavoitteenamme on myös tehdä tunnetuksi kampanjalla nuorten olympialaisia, jonne on Suomesta lähdössä 40-henkinen joukkue, Samsungin markkinointipäällikkö Eva Carrero kertoo.

Faktaa Nuorten Olympialaisista

• Ensimmäiset kesälajien Nuorten Olympialaiset pidettiin vuonna 2010 Singaporessa
  • Ensimmäiset talvilajien Nuorten Olympialaiset pidetään 13.–22.1. 2012 Innsbruckissa
  • Kilpailijat ovat 14–18-vuoden ikäluokista
  • Kesäkisoissa noin 3500 urheilijaa, talvikisoissa noin 1000 urheilijaa
  • Ohjelmaan kuuluvat samat urheilumuodot kuin Olympialaisissa (kesäkisoissa 26 ja talvikisoissa 15), kilpailuja ja osallistujia on kuitenkin vähemmän kuin Olympialaisissa
  • Kesäkisoissa mukana 205 kansallista Olympiakomiteaa
  • Kisojen ohessa toteutetaan koulutus- ja kulttuuriohjelmat
  • Nuorten Olympialaiset järjestetään joka neljäs vuosi siten, että kesäkisat ovat samana vuonna kuin talvilajien Olympialaiset ja talvikisat samana vuonna kuin kesälajien Olympialaiset.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Eva Carrero, Samsung Electronics, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi,

Jari Elo, Suomen Olympiakomitea, jari.elo@noc.fi, p. 040 500 9840

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063
Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515
Kuvapyynnöt:
samsungpr@osg.fi
Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa:
www.samsung.fi ja valitse uutiset.
Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen
samsungpr@osg.fi
Uutisia RSS-syötteinä:
www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Kuvateksti: Aki Riihilahti ja Jari Litmanen tekivät Nuorten Olympialaisiin liittyen videon IS TV:lle, jossa he näyttävät omat taitonsa ja kannustavat nuoria videontekoon.

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten, näyttöpaneelien, muistien ja järjestelmä LSI-tuotteiden valmistaja. Yrityksellä on 190 500 työntekijää 68 maassa ja yhdeksällä eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2010 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 135,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1.1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki