Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » NIVELVAIVAT HELPOTTUVAT - Kukonheltta ja kipugeeli auttavat

Mezina Oy

NIVELVAIVAT HELPOTTUVAT - Kukonheltta ja kipugeeli auttavat

Julkaistu: 23.02.2016 klo 09:00
Julkaisija: Mezina Oy

Kukonheltta ja kipugeeli auttavat

Joka viides suomalainen oireilee niveliään. Otimme testillä selvää kuinka nopeasti hankalia nivelvaivoja potevat voivat saada helpotusta NutriLenk –tuotteistamme, kukonhelttakapseleista ja ihoa viilentävästä, hoitavasta kipugeelistä.  Yllätyimme valvotun tuotetestauksen tuloksista erittäin positiivisesti!

Suomen Nivelyhdistyksen tuotetestaajien mukaan NutriLenk Active -ravintolisällä ja viilentävällä geelllä on vaikutuksia nivelten hyvinvointiin. Kukonheltan hyaluronia sisältävät kapselit huoltavat nivelten iskunvaimennuskykyä sisäisesti. Geelin sisältämät MSM, kondroitiinisulfaatti, glukosamiini, eukalyptus ja mentoli hoitavat niveliä ulkoisesti.

Testaajien yksilöllisiä kiputuntemuksia ja liikuntakykyä kartoitettiin Lequesne Index –pisteytysmenetelmällä. Lisäksi testaajia pyydettiin pitämään päiväkirjaa voinnistaan sekä siihen vaikuttavista tekijöistä.

Tuloksia jo kolmessa viikossa

Testaajien päiväkirjamerkintöjen mukaan ravintolisän ja kipugeelin yhteiskäyttö koettiin miellyttäväksi ja helpoksi.

Jo kolmen viikon käytön jälkeen 2/3 testaajista koki saaneensa tuotteista apua. Kuudessa viikossa suurin osa testaajista halusi suositella niitä muille nivelvaivaisille. Testin lopussa 18 henkilöä 24:stä kertoi jatkavansa NutriLenkien käyttöä ja 20 heistä kertoi suosittelevansa niitä eteenpäin. Ainoastaan kolme testaajaa ei kokenut saavansa tuotteista apua varsin hankaliin niveloireisiinsa.

Kaksi kuukautta kestäneen tuotetestauksen aikana Lesquesne Index -pisteiden keskiarvo laski 10,6:sta 7,6:teen. Voimme myös yksiselitteisesti todeta että testaajista 78 % sai selkeää apua oireisiinsa ja 87 % suosittelee NutriLenk tuotteita muillekin.

Tämän perusteella toteamme NutriLenk Active -ravintolisän ja NutriLenk Gel -geelin voivan helpottaa nivelvaivoja.

Kukonheltta on hyaluronia

Tässä vielä yhteenvetona aiemmin kesällä julkaisemamme lehdistötiedotteen linkki hyaluronaatti-tutkimukseen :

Yhteenveto Kaksossokkotutkimuksesta 5.10.2012, Katriina Vuolteenaho ja Eeva Moilanen

Hyaluronaatti näyttäisi lievittävän polven nivelrikon aiheuttamaa liikekipua ja parantavan toimintakykyä paremmin kuin lumelääke.

Hyaluronaatti helpottaa nivelrikkokipua ja parantaa toimintakykyä erityisesti 5–13 viikkoa injektion antamisesta. Haittavaikutuksena raportoitiin lähinnä paikallista injektioon liittyvää kipua.

Artikkelin tunnus: nak05698 ( 000.000)  © 2015 Suomalainen Lääkäriseura Duodecim

Lisätiedot:

Mezina Oy, toimitusjohtaja Lissu Suursalmi, puh. 010 422 1580

ls@mezina.com, finland@mezina.com, www.mezina.fi

NutriLenk Active korkealaatuinen hyaluronivalmiste nivelten itsehoitoon. NutriLenk Gel on uusi hoitava kipugeeli nivelten ulkoiseen huoltoon. Samaan tuoteperheeseen kuuluu myös vahva kalanrustovalmiste NutriLenk Gold. Kaikki NutriLenk -ravintolisät on valmistettu hydrolysoimalla ainesosien parhaan mahdollisen imeytymisen varmistamiseksi. Tuotteita voi käyttää yhdessä tai erikseen.

Myynnissä apteekeissa, terveys- ja luontaistuotekaupoissa, luontaistuoteosastoilla sekä terveystuotteiden suomalaisissa verkkokaupoissa.

Mezina A/S on tanskalainen perheyritys, joka on kehittänyt ja tuottanut korkealaatuisia ravintolisiä jo yli 30 vuotta Pohjois-Euroopan markkinoille. Konsernin Suomen tytäryhtiö Mezina Oy on Luontaistuotteiden Tukkukaupan liiton jäsenyritys. Mezina Oy:n tuotteita myy Suomessa yli 800 jälleenmyyjää: apteekit, luontaistuotekaupat ja -osastot, terveystuotekaupat sekä vastuulliset terveystuotteiden verkkokaupat.

Tykkää Facebookissa ja seuraa tuoteuutisiamme: Mezina Finland

www.mezina.fi