Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Markku Ojaselta kirja onnen paradokseista

Julkaistu: 01.10.2015 klo 10:53
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Markku Ojanen: Kaikki on hyvin juuri nyt - 100 paradoksia onnesta

Unelma onnellisesta elämästä on askarruttanut ajattelijoita aina antiikista saakka. Nykyaikana siitä on tullut länsimaisessa kulttuurissa suorastaan keskeinen tavoite.

Onnen tavoittelu näyttää kuitenkin usein kääntyvän itseään vastaan. Onni on käsitteenä määritelmiä pakeneva ja syvimmältä olemukseltaan paradoksaalinen.

Kirjassa sukelletaan pintaa syvemmälle onnen ristiriitaisuuteen ja jopa absurdeihin ajatuksiimme onnesta.

Laajaan lähdeaineistoon pohjautuen ”onnellisuusprofessori” Markku Ojanen valottaa onnen olemusta niin psykologian, filosofian, historian kuin tarinoiden ja sananlaskujenkin kautta.

Kirja haastaa totunnaiset käsitykset onnen tavoittelusta samalla, kun se antaa eväitä käsitellä yhtä aikamme suurimmista paradokseista.

Markku Ojanen: Kaikki on hyvin juuri nyt - 100 paradoksia onnesta

ISBN/EAN 978-952-312-213-0
Luokka 17.3
135 x 210 mm
Sidottu
257 s.
Ilmestyy viikolla 42/2015

Markku Ojanen on Lempäälässä asuva psykologian emeritusprofessori. Hänet tunnetaan erityisesti hyvinvointia ja onnellisuutta käsittelevistä teoksistaan, aiemmin ilmestynyt mm. Ilo, onni ja hyvinvointi, Elämän mieli ja merkitys, Hyvinvoinnin käsikirja sekä Murra Onnellisuuden esteet. Ojanen on myös kysytty luennoitsija.

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi