Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Lehdistötiedote: Isoäidin kinkkuresepti löytyy sosiaalisesta mediasta

Lehdistötiedote: Isoäidin kinkkuresepti löytyy sosiaalisesta mediasta

Julkaistu: 22.12.2010 klo 13:55
Julkaisija: M-Brain Oy

Jos kinkun paisto-ohje on hukassa, sitä ei tarvitse välttämättä etsiä isoäidin pölyisistä reseptikansioista. Todennäköisimmin oikean ohjeen löytää blogista tai keskustelupalstalta. Sosiaalisen median seurantaan erikoistuneen M-Brainin tutkimuksesta selviää, että kinkkuaiheiset keskustelut sosiaalisessa mediassa lisääntyvät räjähdysmäisesti joulun lähestyessä; kun marraskuun puolessa välissä keskustelut saattoi laskea yhden käden sormin, oli joulukuun 13. päivään mennessä kinkkuaiheisia keskusteluita jo useita kymmeniä. Reseptien lisäksi keskusteluiden aiheet käsittelivät ikuista köydenvetoa joulukalkkunan ja -kinkun välillä, kinkun hankintavinkkejä sekä joulupöydän perinteitä.

”Ei ole yllättävää, että keskustelujen määrä lisääntyy joulua kohden, mutta mielenkiintoista on se, että päivittäiset vaihtelut ovat hyvinkin suuria”, kertoo M-Brainin pääanalyytikko Riitta Salo.

Sosiaalisen median seuranta tehtiin suomenkielisistä blogeista ja keskustelupalstoista, joita seurattiin marraskuusta joulukuun puoleen väliin asti.

M-Brain Oy on verkkoviestinnän seurantaan erikoistunut business intelligence -yhtiö. M-Brainin palvelu yhdistää talon sisällä kehitetyn hakuteknologian ja ihmisen tekemä uutisten arvioinnin, muokkauksen ja analyysin. Yhtiö tuottaa asiakkailleen nopeaa ja relevanttia tietoa päätöksenteon tueksi. Lisätietoa osoitteessa www.m-brain.com