Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Lapsettomuushoitojen huippuklinikka Helsinkiin

Dextra

Lapsettomuushoitojen huippuklinikka Helsinkiin

Julkaistu: 30.09.2013 klo 10:00
Julkaisija: Dextra

Helsinkiin marraskuussa avattavan Dextra Lapsettomuusklinikan tavoitteena on olla alansa suunnannäyttäjä Suomessa. Henkilökunta on alansa parhaimmistoa ja laitteet sekä menetelmät ovat osin sellaisia, joita alan muilla toimijoilla ei Suomessa ole. Klinikka tulee tekemään ainoana yksityisenä klinikkana Suomessa alkioiden geneettisiä tutkimuksia. Tarkoitus on myös perustaa kantasolupankki.

– Suomessa ei ole aikaisemmin ollut lapsettomuushoitojen huippuyksikköä. Tieto, taito ja resurssit pitää suunnata niin, että asiakkaat saavat lapsettomuuteensa parasta mahdollista hoitoa. Se näkyy myös hyvinä hoitotuloksina, klinikan johtajat, dosentti Niklas Simberg ja erikoislääkäri Eero Varila toteavat.

Alan parhaat toimijat

Klinikkaa johtaa LKT, dosentti, naistentautien, synnytysten ja gynekologisen endokrinologian erikoislääkäri Niklas Simberg. Hän on toiminut aikaisemmin lapsettomuuslääkärinä Helsingin naistenklinikalla ja Graviditas-klinikalla sekä ylilääkärinä Uppsalan naistenklinikalla ja Fertinova-klinikassa.

Klinikan lääketieteellisenä johtajana toimii LL, naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Eero Varila. Hänellä on yli 20 vuoden kokemus lapsettomuushoidoista Tampereen yliopistollisessa sairaalassa, Väestöliiton klinikalla ja Graviditas-klinikalla. Hän on ollut perustamassa myös AVA-klinikoita sekä Suomessa että ulkomailla.

Klinikan palveluvastaavana toimii geneetikko ja ivf-biologi Noora Sirkkanen. Hän on aikaisemmin toiminut mm. Yhtyneet-Medix-laboratoriossa, Graviditas-klinikalla  ja Helsingin naistenklinikalla. Hänen laaja-alainen kokemuksensa mahdollistaa sen, että klinikalla voidaan tehdä myös vaativia alkioiden geneettisiä tutkimuksia.

– Aiomme panostaa uusien menetelmien lisäksi myös asiakaspalveluun ja palveluiden saatavuuteen esimerkiksi pidentämällä klinikan aukioloaikoja, Noora Sirkkanen kertoo.

Klinikalla on käytettävissä myös muiden erikoisalojen ammattilaisia kuten urologi/andrologi ja psykologi. Kaikki klinikan lääkärit, hoitajat ja laboratoriohenkilökunta ovat kokeneita ammattilaisia. He ovat ylpeitä ja innoissaan päästessään yhdessä toteuttamaan huippuklinikka-ajatusta.

Asiakkaalla oma hoitotiimi

Dextra Lapsettomuusklinikan asiakkaalle nimetään oma hoitotiimi. Päävastuu hoidosta on yhdellä lääkärillä, mutta tiimityöskentely takaa sen, että hoito pystytään aina toteuttamaan suunnitellulla tavalla.

Dextra Lapsettomuusklinikalle voi hakeutua  kuka tahansa, joka tuntee huolta hedelmällisyydestään. Lähetettä ei tarvita. Perustutkimusten avulla selvitetään lapsettomuuden syitä ja kartoitetaan hoitomahdollisuuksia. Hoidot suunnitellaan yksilöllisesti lääketieteellisin perustein ja potilaan toiveita kunnioittaen.

Klinikan huippulaadusta huolimatta klinikan palvelujen hinnat ovat kohtuulliset ja kestävät vertailun kilpailijoihin.

Dextrassa koeputkihedelmöitystä jo 1985

– Nyt tavallaan Dextran historiassa yksi ympyrä sulkeutuu. Dextra oli vuonna 1985 Suomen ensimmäinen yksityinen lääkäriasema, joka tarjosi koeputkihedelmöitystä asiakkailleen, Lääkärikeskus Dextran toimitusjohtaja Leena Niemistö kertoo.

– Dextra Urheiluklinikka on jo osoittanut, että Dextra hallitsee huippuklinikan perustamisen ja sen palvelujen tuottamisen, minkä tärkein edellytys on huippuammattilaiset, Niemistö jatkaa.

Dextra Lapsettomuusklinikan modernit ja avarat tilat sijaitsevat Helsingin Jätkäsaaressa, osoitteessa Saukonpaadenranta 2.

Leena Niemistö, toimitusjohtaja Dextra Oy, varatoimitusjohtaja Pihlajalinna Oy

050-597 9505, leena.niemisto@dextra.fi

Niklas Simberg, toimitusjohtaja Dextra Lapsettomuusklinikka

041-515 2020, niklas.simberg@dextra.fi

Eero Varila, lääketieteellinen johtaja Dextra Lapsettomuusklinikka

040-528 1862, eero.varila@dextra.fi

Noora Sirkkanen-Lehtinen, geneetikko, ivf-biologi, palveluvastaava, Dextra Lapsettomuusklinikka

040 542 0867, noora.sirkkanen-lehtinen@dextra.fi

Pihlajalinna-konserni on Suomen suurin kotimaisessa omistuksessa oleva sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottaja. Pihlajalinna on perustettu vuonna 2001. Sen omistajina ovat yhtiön henkilökunta, Keskinäinen Vakuutusyhtiö LähiTapiola sekä suomalainen rahasto. Pihlajalinna-konserni tuottaa sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluja kunnille ja erittäin korkeatasoisia yksityispalveluita Dextra- ja Pihlajalinna -lääkäriasemilla ja sairaaloissa. Pihlajalinnan liikevaihtoarvio vuodelle 2013 on noin 115 miljoonaa euroa. Yhtiössä työskentelee yli 1 400 terveydenhuollon ammattilaista.