Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Kysely: Kalajoki ja Savonlinna mukavimmat mökkikunnat

Mökkivertailu.fi

Kysely: Kalajoki ja Savonlinna mukavimmat mökkikunnat

Julkaistu: 01.07.2013 klo 11:01
Julkaisija: Mökkivertailu.fi

Heinäkuu on perinteistä mökkeilyaikaa. Suomen lähes puoli miljoonaa kesämökkiä ovat silloin ahkerassa käytössä. Suomi-neito on täynnä puhtaita järviä, rantoja, vihreitä metsiä ja kauniita maisemia, joissa voi viettää kesälomaa.

Vuokramökkien hakusivusto Mökkivertailu.fi haki verkkosivulla tehdyssä lukijakyselyssä Suomen parasta mökkipaikkakuntaa. Eniten ääniä sai Kalajoki, jota kiiteltiin upeista hiekkarannoista, merimaisemasta, ulkoilumahdollisuuksista, kylpylästä ja muista palveluista sekä hyvätasoisista mökeistä. Vastaajien mukaan merituuli pitää hyttyset loitolla.

Kakkossijan otti pieneksi kultturelliksi kesäkaupungiksi kuvailtu Savonlinna, jonka upeaa vesistöä voi ihailla sisävesiristeilyllä. Perustelujen mukaan puhtaista vesistä saa hyvin kalaa ja hyvällä tuurilla järvimaiseman keskellä voi nähdä saimaannorpan. Linnansaaren ja Koloveden kansallispuistot antavat mainiot patikointi- ja retkeilymahdollisuudet. Itse kaupungissa järjestetään useita kulttuuritapahtumia. Savonlinna sai kiitosta myös ihmisten iloisuudesta ja ystävällisyydestä.

Myös kolmas sija meni Saimaan suuntaan. Saimaan kauneimpana kuntana itseään mainostavassa Puumalassa on lukijoiden mukaan leppoisa, rauhallinen ja ystävällinen tunnelma sekä erittäin kaunis järvimaisema. Luonnonrauhasta nauttimisen lisäksi voi vierailla leipomoissa tai kotiviinitiloilla. Lähialueen pienissä kylissä järjestetään kylätapahtumia.

Eniten ääniä saaneet kunnat

1. Kalajoki
2. Savonlinna
3. Puumala
4. Kuusamo
5. Kuopio
6. Mäntyharju
7. Kangasniemi
8. Virrat
9. Mikkeli
10. Salo

Lukijoiden valikoituja perusteluja osoitteessa http://www.mokkivertailu.fi/kysely/tulokset/

Lisääthän lähteeseen linkin: http://www.mokkivertailu.fi

Antti Väänänen
email@mokkivertailu.fi
puh. 045-6751179

Mökkivertailu.fi on Suomen vuokramökkien, huviloiden ja loma-asuntojen hakukone, jossa varaus ja maksu hoidetaan suoraan mökin omistajan kanssa ilman välikäsiä.