Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » KotiVisio pidetään ensi vuonna samanaikaisesti Asta Rakentaja -messujen kanssa

Tampereen Messut

KotiVisio pidetään ensi vuonna samanaikaisesti Asta Rakentaja -messujen kanssa

Julkaistu: 31.08.2014 klo 20:09
Julkaisija: Tampereen Messut

VIIKONLOPUN MESSUILLA SISUSTETTIIN JA PIDETTIIN HAUSKAA

Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestettiin 30.–31.8.2014 KotiVisio-, Lapsiperhe- ja Keräily Syksy -messut. Tapahtuma tarjosi näkemistä ja tekemistä kodin sisustajille ja kunnostajille, lapsille ja perheille sekä keräilyesineistä kiinnostuneille. Tapahtumaan tutustui kahden päivän aikana 7489 messuvierasta. Ensi vuonna KotiVisio järjestetään samaan aikaan rakentamisen ja asumisen Asta Rakentaja -messujen kanssa 13.–15.2.2015. Keräily Kevät -messut toteutetaan osana Supermessuja 17.–19.4.2015. Seuraavien Lapsiperhe-messujen ajankohta päätetään myöhemmin.

Tapahtumakokonaisuudessa oli mukana 239 näytteilleasettajaa: KotiVisio-messuilla 155, Lapsiperhe-messuilla 44 ja Keräily Syksy -messuilla 40. Suomen Aktiivitieto Oy:n tekemän kävijätutkimuksen mukaan 97 prosenttia messuvieraista koki messujen vastanneen odotuksia.

– Kotona viihtymisen messutapahtuma KotiVisio pidettiin toista kertaa. Tutkimuksen mukaan 50 prosenttia KotiVision kävijöistä vieraili tapahtumassa ensimmäisen kerran. Tyytyväisyysluvut kertovat siitä, että sisustamiselle ja muille kodin viihtyvyyttä lisääville tekijöille riittää kysyntää. Kiinnostavimpia tuoteryhmiä kävijöiden mielestä olivat sisustus ja somistus, remontointipalvelut sekä huonekalut. Ensi vuonna toteutamme KotiVision jo helmikuussa samaan aikaan Asta Rakentaja -messujen kanssa. Nämä kaksi tapahtumaa tukevat toisiaan erinomaisesti. Kävijät voivat tutustua samalla kertaa molempien tapahtumien tarjontaan, joten luvassa on antoisa rakentamisen, asumisen ja sisustamisen kokonaisuus, sanoo projektipäällikkö Annina Niemi Tampereen Messut Oy:stä.

Lapsiperhe-messut saivat positiivisen vastaanoton – Hevisaurus houkutteli paljon lapsia

Kymmenen vuoden jälkeen hiljalleen henkiin herätetyt Lapsiperhe-messut saivat positiivisen vastaanoton. Värikäs ja iloinen tapahtuma mahdollisti monenlaiset leikit ja toi hyväntuulista tunnelmaa messuille.

– Lasten ja perheiden oma messutapahtuma Lapsiperhe otettiin ilolla vastaan. Näytteilleasettajat olivat keksineet mukavaa puuhaa pikkuväelle ja tapahtuman oheisohjelma kiinnosti kovasti lapsia. Etenkin sunnuntain tähtiesiintyjä Hevisaurus sekä muut hahmot, kuten Miina ja Manu sekä Risto Räppääjä ystävineen saivat suosiota. Kiinnostusta herättivät kovasti myös MLL:n Nalleneuvola sekä Pirkanmaan pelastuslaitoksen osasto, jossa pääsi tutustumaan ambulanssiin ja pukeutumaan palomiehen asuun. Vanhemmille oli tarjolle hyödyllistä tietoa ja tuotteita. Messuilla saadun palautteen mukaan Lapsiperhe-messuista toivottiin yhä suurempaa tapahtumaa, joten näiden toiveiden pohjalta on hyvä jatkaa seuraavan tapahtuman suunnittelua, kertoo projektipäällikkö Pauliina Lindgren Tampereen Messut Oy:stä.

Kevään Keräily pidetään osana huhtikuun Supermessuja

Keräily Syksy oli 45. keräilyesineiden osto- ja myyntitapahtuma Tampereella. Tapahtuman suosio kantaa vuodesta toiseen ja se houkutteli jälleen paljon keräilyesineistä kiinnostuneita vieraita. Ensi keväänä Keräily-messut pidetään osana Supermessuja. Huhtikuisen suurtapahtuman muodostavat silloin Puutarha-messut, Kotimaan Matkailumessut, OutdoorErä-messut sekä Keräily Kevät.

Tapahtumat järjesti Tampereen Messut Oy.

Videot, kuvat ja mediamateriaalit:

KotiVisio / videot (kuvaaja Merja Ojala)

Lapsiperhe / videot (kuvaaja Merja Ojala)

Kuvat (kuvaaja Samuli Niva)

LISÄTIEDOT: www.kotivisiomessut.fi, www.lapsiperhe.fi, www.kerailymessut.fi

Facebook: www.facebook.com/kotivisio, www.facebook.com/lapsiperhemessut