Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Kesän vaikutus alkoholinkulutukseen näkyy selvästi päihdeklinikoilla - Info perjantaina 26.8. klo 10.00

Pilgrim Oy

Kutsu.
Julkaistu: 25.08.2011 klo 12:21
Julkaisija: Pilgrim Oy

Alkoholinkulutus ei huoleta suomalaista

Lähes 1500 suomalaista vastasi Darwin Media Oy:n Terve.fi –sivustoilla toteutettuun kyselyyn koskien suomalaisten omaa ja perheenjäsenten alkoholinkulutusta sekä siihen liittyviä asenteita. Kyselyssä selvitettiin myös kesän vaikutusta alkoholinkulutukseen. Tutkimuksen mukaan suurin osa suomalaisista ei ole huolissaan omasta tai perheenjäsentensä alkoholinkulutuksesta.

Päihdelääkäri Katja-Anneli Wathénin mukaan kesä on selkeä alkoholin kulutuspiikki, joka näkyy selvästi mm. päihdeklinikoilla.

– Katkaisuhoitojen tarve ennen kesälomien loppumista on tyypillisesti huomiota herättävän suuri: työikäistä ja työkykyistä väestöä saapuu vastaanotoille tavanomaista enemmän. Joku saapuu etelänmatkan jälkeen lentokentältä suoraan päivystyspoliklinikalle runsaan alkoholinkäytön aiheuttamien oireiden vuoksi.

Perjantaina 26.8. järjestettävässä infossa julkistetaan kyselyn tulokset sekä tarkastellaan suomalaisten alkoholi- ja päideriippuvuuden nykytilaa ammattilaisten johdolla.

TERVETULOA INFOTILAISUUTEEN

Perjantaina 26.8.2011
Klo 10:00 – 11:30
Ravintola Vltavan Havel-kabinettiin