Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Kasvissyöjälle uutuustuote: Wheaty Joulupaisti

Itu Biodyn Oy

Kasvissyöjälle uutuustuote: Wheaty Joulupaisti

Julkaistu: 03.12.2014 klo 12:22
Julkaisija: Itu Biodyn Oy

Kiinteä ja kunnon purtavaa tarjoava Topas Wheaty tuoteperheen uutuus tarjoaa kasvisyöjille maukkaan vaihtoehdon joulun ajan juhlapöytään. Joulupaisti on kooltaan 750 g. Vehnäproteiinista valmistettu paisti sisältää vain 3,9 g rasvaa, mutta 27,8 g proteiinia sadassa grammassa tuotetta.

Helppo valmistaa

Kasvisruokaan erikoistumatonkin kokki saa Wheaty Joulupaistin helposti ja nopeasti tarjolle.

Öljyä paistin pinta ja kääri folio ympärille. Lämmitä 175 asteisessa uunissa noin 45 minuuttia. Viipaloi ja tarjoile haluamasi kastikkeen ja lisukkeiden kanssa. Joulupaistin voi myös kuorruttaa sinapilla, yrteillä tai pähkinöistä valmistetulla tahnalla.

Kiinteä koostumus kestää myös hauduttamisen. Laita Wheaty Joulupaisti kinkkupussiin kasvisten, öljytilkan ja yrttimausteiden kanssa. Hauduta kunnes kasvikset ovat kypsiä. Suolaa ei välttämättä tarvitse lisätä.

Wheaty Joulupaistista leikattu paksu viipale pannulla paistettuna korvaa tarvittaessa pihvin. Paistaessa kannattaa käyttää öljyä, ettei pinta kuivu.

Valmistusaineet:

Seitan* (vesi, vehnäproteiini*) 85 %, kaurakuitu*, suola*, suola, hiivauute, soijakastike* (vesi, soija, merisuola), auringonkukkaöljy*, psylliumjauhe*, mausteet*, sakeuttamisaineena guarkumi.
Tähdellä (*) merkityt luomutuotettuja.

Kaikki raaka-aineet hankitaan sopimustuotantotiloilta. Luomuvehnästä erotellaan proteiini, joka käytetään Topas Wheaty tuotteisiin. Jäljelle jäävä tärkkelys tislataan luomualkoholiksi elintarvike- ja kosmetiikkateollisuuden raaka-aineeksi. Näin tuotettu luomuraaka-aine tulee kokonaan hyödynnettyä.

Saatavuus: Wheaty Joulupaistia on saatavilla Ruohonjuuren ja Ekolon myymälöistä sekä hyvin varustetuista K-marketeista. Muita Wheaty tuotteita on saatavilla myös S-marketeista ja Prismoista, Stockmannilla, sekä luomuun erikoistuneissa myymälöissä.

Maahantuoja: Itu Biodyn Oy, Asentajankatu 5, 00880 Helsinki puh. 09‐ 774 3010, itu@itubiodyn.fi

Itu Biodyn Oy on v. 1979 perustettu biodynaamisten tuotteiden erikoisliike. Itu Oy on kokonaisvaltainen, palveleva luomutukku Helsingissä. Valikoimiin kuuluu kotimaisia ja ulkomaisia tuotteita sekä eksoottisia herkkuja. Elintarvikkeiden lisäksi tarjolla on Speickin ja Dr.Hauschkan luonnonkosmetiikkaa sekä ympäristöystävällinen Sonett pesu- ja puhdistusainesarja.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki