Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » IPA-VIIKOILLA ON PALJON MISTÄ NAUTTIA!

HOK-Elanto

IPA-VIIKOILLA ON PALJON MISTÄ NAUTTIA!

Julkaistu: 05.03.2015 klo 14:00
Julkaisija: HOK-Elanto

9.3.–29.3. vietettävät IPA-viikot tuovat tarjolle koko joukon luonteikkaita huippuoluita. Joukossa on todellisia erikoisuuksia sekä monia uusia tuttavuuksia, joihin tutustuminen kannattaa varmasti.

Kipakasti humaloidut India Pale Ale -tyylin oluet ovat tulleet viime vuosina yhä suositummaksi Suomessa, aivan kuten muuallakin maailmalla. Tyyli on inspiroinut useita ansioituneita oluenvalmistajia tuomaan markkinoille näitä aromikkaita ja maittavia janonsammuttajia, ja uusia mielenkiintoisia oluita syntyykin tasaiseen tahtiin.

Tämä näkyy myös IPA-viikoille osallistuvissa ravintoloissa, joiden juomavalikoimia täydentämään saapuva IPA-viikkojen juomakattaus on todella komea. Jo perinteeksi muodostuneilla IPA-viikoilla on tutuksi tulleeseen tapaan monenlaisia laatujuotavia niin kotimaasta kuin kaukomailta. Tutustu alla olevaan IPA-viikkojen olutlistaan ja tule nauttimaan tuopillinen – tai useampi. Ja asiakasomistajana saat S-Etukortilla kaikista IPA-viikkojen oluista yhden euron alennuksen!

Leimaus 6,2 %, Panimo Hiisi, Suomi                                                   9,50 €            0,33 l
Luomu IPA 5,6 %, Rekolan Panimo, Suomi                                          10,50 €            0,5 l
Pirun Polkka 6,66 %, Pyynikin Käsityöläispanimo, Suomi                          9,50 €            0,33 l
Supernova Double IPA 7,8 %, Bryggeri Helsinki, Suomi                            9,50 €            0,33 l
Atom IPA 5,6 %, Atom Beers, Englanti                                                9,50 €             0,33 l
Zero Gravity Brett IPA 6,8 %, Rocket Brewing Co., Tanska                      10,50 €            0,33 l
Mosaic Single Hop IPA 6,5 % Stadin Panimo, Suomi                                9,50 €            0,33 l
Crime Passionnel 7,5 %, De Dochter Van de Korenaar, Belgia                    9,50 €            0,33 l
Scarborough Fair 6,0 %, World Top Brewery, Englanti                             10,50 €            0,5 l
Hoptimista 6,6 %, Edge Brewing, Espanja                                             9,50 €            0,33 l
Indian Tribute 6,6 %, Oppigårds Bryggeri, Ruotsi                                    9,50 €            0,33 l
8 Ball 6,2 %, Beavertown Brewery, Englanti                                          9,50 €            0,33 l
Svarthumle 6,5 %, Kinn Bryggeri, Norja                                               9,50 €            0,33 l
Jaipur X 10,0 %, Thornbridge Brewery, Englanti                                    12,50 €            0,5 l

Valinnanvaraa on myös oluiden nauttimispaikoissa, sillä IPA-viikoille osallistuvat seuraavat ravintolat: HOK-Elannon OlutHuoneet, (Amsterdam, Angleterre, Ølhus Helsinki, Ølhus Stockholm, Ølhus Oslo, Ølhus København, Joutsen, Kaisla, Kitty´s Public House, Kuikka, Pošeidon, Rotterdam, Sailor´s, William K (Annankatu, Kurvi, Sello, Mannerheimintie, Tennispalatsi, Kylä)) sekä Public Corner, Jyvänen Martinlaakso, Jyvänen Myllypuro, Pickwick Kaivokatu, Zetor, Belge, Stone´s, Gaselli ja Sir Eino.

Koko IPA-viikkojen juomavalikoima on tarjolla OlutHuoneissa. Muissa ravintoloissa on hieman suppeampi juomalista, mutta kuitenkin vallan riittävä antamaan hyvän kuvan siitä, millaisia parhaita antimia IPA-oluiden valmistajat tuovat tällä hetkellä markkinoille.

Lisätietoa:

Taisto Hännikäinen
ryhmäpäällikkö
OlutHuoneet
HOK-Elanto
sähköposti: taisto.hannikainen@sok.fi

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen 560 000 asiakasomistajaa. Vuosittainen liikevaihto on lähes 1,8 mrd. euroa, ja yritys työllistää yli 6 000 henkilöä. HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla noin 300 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja. Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita. hok-elanto.fi