Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » IFA 2013: Mahdollisuuksien maailma avautuu Samsungin uutuuksilla

Samsung Electronics Nordic

IFA 2013: Mahdollisuuksien maailma avautuu Samsungin uutuuksilla

Julkaistu: 05.09.2013 klo 12:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

IFA 2013: Mahdollisuuksien maailma avautuu Samsungin uutuuksilla

Samsung esittelee tuotteita nykypäivään ja tulevaisuuteen

Berliini 5. syyskuuta 2013 – Totuttuun tapaan Samsung julkistaa Berliinin IFA-messuilla monia uusia tuotteita. Eilen julkistettiin syksyn suurimmat uutuudet mobiilirintamalla, eli Galaxy Note 3, ranteessa kulkeva Galaxy Gear ja Galaxy Note 10.1 2014 Edition. Samsungin hengen mukaisesti kaikki uutuudet rikastuttavat käyttäjänsä päivittäistä elämää.

Tänään Samsung esitteli lisää uutuuksia virallisessa lehdistötilaisuudessaan. Uusia innovaatioita ovat esimerkiksi ultratarkat näytöt, ennennäkemättömät printterit ja kätevästi suunnitellut jääkaapit.

Lue lisää alta!

Jääkaappi järjestykseen:

Kaikki omalla paikallaan

Kuinka monta kertaa oletkaan etsinyt jääkaapista kadonnutta voipakettia? Samsungin uuden side-by-side -jääkaapin Food ShowCase -ominaisuus ratkaisee ongelmasi. Uuteen jääkaappiin on suunniteltu erillinen sisäovi, josta eniten käyttämäsi elintarvikkeet löytyvät nopeasti ja helposti. Sisäovi ei päästä kylmää ilmaa  karkaamaan ulos, joten elintarvikkeet pysyvät kylminä energiatehokkaasti. Päivällisestä ylijääneet ruuantähteet voi huoletta laittaa jääkaappiin ilman jäähdyttämistä, sillä se sopeutuu nopeasti lämpötilanvaihteluihin pysyen tasaisen kylmänä. Space Max -tekniikan ansiosta jääkaappi ei ole tavallista suurempi, sillä sen seinät on pidetty todella ohuina. Tällöin Food ShowCase antaa paljon säilytystilaa kasvattamatta kuitenkaan jääkaapin kokoa.

Saatavana maaliskuussa 2014.

Säästä aikaa:

Fiksumpaa siivoamista

Sanotaan, että pölyinen koti on merkki hauskemmasta elämästä. Samsungin mielestä siisteys ja hauskanpito voivat käydä käsi kädessä. Motion Sync SC20F70 on imuri, joka helpottaa siivoamista niin, että aikaa jää muuhunkin. Pölypussiton imuri puhdistetaan yksinkertaisesti huuhtelemalla, eikä aikaa kulu pölypussien etsimiseen. Pitkä kahva helpottaa hankalimpienkin nurkkien puunaamista. Kahvan pölysensorit ilmoittavat vihreällä signaalilla, kun puhdistus on valmis. Suurten pyörien ansiosta imuri liikkuu lattioden ja mattojen päällä kuin nelivetoinen auto. Siivoaminen ei ole koskaan ollut näin helppoa!

Saatavana syyskuussa. Suositushinta 400e.

Uusi konseptitulostin:
Enemmän kuin tavallinen tulostin
Kaikki tietävät, miltä tulostin näyttää. Vai tietävätkö? Samsung esittelee kolme uutta konseptitulostinta, joissa yhdistyy innovatiivinen muotoilu ja älykkäät ominaisuudet. Tyylikkäästi muotoiltu Wave sisältää telakan älypuhelimelle.Telakkaan asetetulta puhelimelta voi tulostaa suoraan. Retrohenkisessä Indiessä yhdistyvät tulostin ja audio-telakka, jolloin tulostaa voi samalla musiikkia kuunnellen ja puhelinta ladaten.

One&One tulostaa nelivärin sijasta kaksivärisesti. Pohjavärinä toimii musta, johon yhdistetään syaani, magenta tai keltainen. Näin esimerkiksi punaisella merkityt tärkeät kohdat tekstissä tulostetaan magentalla. Tekniikka on neliväritulostusta kustannustehokkaampi.

Tulostimet ovat prototyyppejä, eikä niitä ole vielä saatavilla.

High Definition -debyytti:
Terävämpi kuin koskaan

Nyt koittaa uhd:n (ultra high definition) aikakausi. Uhd-televisio on jo nähty, ja seuraavaksi on vuorossa Samsungin ensimmäinen uhd-näyttö, Samsung 31.5” UHD. Kuten nimestäkin voi päätellä, näyttö on 31,5 tuuman kokoinen, ja siten Samsungin tähän saakka suurin. Full hd:tä neljä kertaa suuremmalla resoluutiolla uhd-näyttö tarjoaa todella realistisen visuaalisen elämyksen. Samsung 31.5” UHD sopii esimerkiksi kuvankäsittelyn, graafisen suunnittelun tai uhd-videoeditoinnin parissa työskenteleville, sekä kaikille, joille on tärkeää, että värit ovat kirkkaita ja vastaavat todellisuutta. Näyttö tukee myös kalibrointia. Se on jaettu 25 osaan, joista jokainen ohjaa ja säätää värintoiston tarkasti. Näin kaikki toistuu näytöllä juuri kuten pitääkin.

Samsung 31.5” UHD on saatavana yrityskäyttöön tammikuussa 2014.

Tulevaisuus on täällä:

Ultra hd ja oled

Samsung yhdistää nyt uhd tv:n terävyyden oled-teknologian tarjoamaan kontrastiin ja väreihin. IFA 2013 -messuilla Samsung esittelee ensimmäisen ultra hd oled-tv:n. Kahden tekniikan historiallisessa avioliitossa saadaan yhdistettyä nelinkertainen full hd -terävyys ja oled-tekniikan luonnollinen ja todentuntuinen kuva.

Huippunopea mobiilikamera
Galaxy S4 zoom nyt 4G-yhteydellä
Kesäkuussa esiteltiin Galaxy S4 zoom, hybridi, jossa yhdistyvät älypuhelin ja 10x optisella zoomilla varustettu pokkarikamera. Kahden laitteen parhaat puolet yhdistävä laite on saatavana nyt huippunopealla 4G-yhteydellä.

Saatavilla syyskuussa, suositushinta 550 euroa.
Samsung on mukana IFA-messuilla hallissa numero 20 ja kodinkoneet hallissa 5.1.

Tarkat tiedot ja tuotekuvat ovat saatavilla osoitteessa www.samsungifa.com.

Seuraa Samsungia IFA-messuilla:
www.samsungifa2013.com

www.facebook.com/SamsungSuomi

Pressikontakti IFA-messuilla:

Lasse Pulkkinen OS/G Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630049

Testilaitteet medialle: SamsungPR@osg.fi; 0400-630049

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Simo Arvo OS/G Viestintä, simo.arvo@osg.fi, p. 040 132 5682

Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava kuluttajaelektroniikan ja komponenttien valmistaja. Samsungin innovatiivisten tuotteiden

portfolioon kuuluvat mm. televisiot, älypuhelimet, tietokoneet, tulostimet ja monitoimilaitteet, kodinkoneet, lääketieteelliset laitteet,

puolijohteet ja LED-tuotteet. Yrityksellä on 236 000 työntekijää 79 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto on vuonna

2012 187,8 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Samsungin tavoitteena on tarjota enemmän mahdollisuuksia ihmisille eri puolella maailmaa.

Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon