Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » HTC:n älypuhelin opastaa reitin kesälomalla

Julkaistu: 15.06.2011 klo 15:07
Julkaisija: HTC Nordic ApS

HTC:n älypuhelin opastaa reitin kesälomalla

Suomalaiset siirtyvät pian sankoin joukoin kesälomille. HTC:n puhelimien oma karttapalvelu opastaa tien kesälomakohteeseen – eikä ulkomailla tarvitse maksaa tiedonsiirrosta.

Älypuhelinvalmistaja HTC on julkaissut HTC Locations -karttapalvelun. Palvelun avulla HTC-puhelimeen voi ladata maailman kartat ennen ulkomaanreissua. Lomalla karttoja voi siis käyttää maksamatta tiedonsiirrosta.

"Yhä useammat käyttävät puhelintaan navigaattorina ja ovat tottuneita siihen, että puhelimessa on aina kartta saatavilla. Ulkomaille matkustettaessa internet-yhteys kuitenkin usein kytketään pois päältä kalliiden roaming-maksujen takia, joten yhtäkkiä kartat eivät olekaan käytettävissä. Tämä on ongelma, koska juuri ulkomaillahan karttaa tarvitaan", HTC:n Pohjoismaiden johtaja Peter Frølund sanoo.

Kartat 83 maasta

HTC on ratkaissut ongelman suunnittelemalla HTC Locations -karttapalvelun, jolla HTC-puhelimeen voi ladata karttoja 83 maasta – veloituksetta. Locations pystyy GPS-yhteyden kautta ilmoittamaan puhelimen sijainnin kartalla ja esimerkiksi näyttämään, mitä ravintoloita, hotelleja ja joukkoliikenneyhteyksiä lähistöllä on käytettävissä. Sama koskee autonavigointia, joka on puhelimeen erikseen ostettava ja ladattava palvelu. Esimerkiksi navigointi Ranskassa 30 päivän ajan maksaa 4,99 euroa.

"Keskitymme aina käyttäjän arkeen, kun suunnittelemme älypuhelimia. Kutsumme tätä ajattelutapaa HTC Senseksi. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että kehitämme puhelimia, jotka helpottavat käyttäjän arkipäivää ja tekevät siitä hauskempaa. HTC Locationsin kehittämiseen kului puolitoista vuotta, mutta lopputulos on vaivan arvoinen. Nyt asiakkaamme voivat käyttää puhelintaan reitin etsimiseen missä tahansa paikassa", Peter Frølund iloitsee.

HTC-puhelimien käyttäjät hyötyvät HTC Sensestä myös aikavyöhykkeiden yli matkustaessaan. Kelloa ei tarvitse itse siirtää eteen- tai taaksepäin, vaan HTC-puhelin tekee sen automaattisesti. Myös kalenterimerkinnät ajoittuvat oikein uuden aikavyöhykkeen mukaan.

Pohjoismaissa ilmainen

HTC:n asiakkaat, jotka ovat ostaneet tai ostavat mallin HTC Desire S tai HTC Incredible S, saavat 31.8. asti ilmaiseksi käyttöönsä kaikki HTC Locationsin toiminnot Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa (mukaan lukien autonavigointi). Tähän tarvitaan koodi, jonka saa HTC:n e-Clubista 1.7. alkaen antamalla puhelimen IMEI-koodin.

Locations-palvelun kuva on ladattavissa osoitteessa http://www.netprofile.fi/pressphotos/htc

Lisätietoja HTC Locations -karttapalvelusta on osoitteessa www.htc.com.

Tietoa HTC Sensestä

Katso www.htcsense.fi

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Vesa Valonen

vesa (at) Netprofile.fi

Rikke Juul Hansen, Pohjoismaiden viestintäjohtaja Info (at) htcpresse.dk

+45 53 57 44 56

HTC Corporation (HTC) on yksi maailman nopeimmin kasvavista matkapuhelinvalmistajista. HTC kehittää innovatiivisia älypuhelimia palvelemaan yhä paremmin käyttäjien tarpeita. Yhtiö on listattu Taiwanin pörssissä tunnuksella 2498. Lisätietoja: www.htc.com.