Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Honda-perämoottorimallistoon uutuudet BF80 ja BF100

Oy Otto Brandt Ab

Honda-perämoottorimallistoon uutuudet BF80 ja BF100

Julkaistu: 13.09.2013 klo 16:30
Julkaisija: Oy Otto Brandt Ab

Hondan perämoottorimallisto vahvistuu 80- ja 100-hevosvoimaisilla uutuuksilla. BF80- ja BF100-uutuusmoottorit ovat vahva lisäys mallistoon erityisesti Euroopan markkinoille.

Uudet BF80- ja BF100-perämoottorit täyttävät tiukimmat ympäristövaatimukset, tarjoten kokoluokassaan uuden tasoista suorituskykyä ja Hondan kuuluisaa teknistä osaamista. Vahvasta suorituskyvystä huolimatta kevyet uutuusmoottorit ovat ennennäkemättömän taloudellisia ja niiden kompakti rakenne mahdollistaa niiden käyttämisen mitä erilaisimmissa veneissä.

Uutuudet ovat täynnä alansa edistyksellisintä Honda-tekniikkaa:

BLAST™ (Boosted Low Speed Torque)

Honda Marinen kehittämällä järjestelmällä saadaan paras mahdollinen vääntö alakierroksille, muuttamalla sytytyksen ennakkoa ja ilma/polttoaineseosta. Tästä on erityistä hyötyä suuremmilla kuormilla tai raskaammilla liikkeelle lähdettäessä – vene nousee liukuun tehokkaasti ja nopeasti. Patentoitu tekniikka on yksi Honda-perämoottoreiden tunnuspiirteistä.

ECOmo ™ (Economy Controlled Motor)

Hondan oma laihaseostekniikka tunnustelee ja säätää ilma/polttoaine –seosta ajon aikana , optimoiden niin suorituskyvyn kuin maksimaalisen taloudellisuuden. Tämä ominaisuus yhdessä Hondan PGM-Fi™ polttoaineen suihkutuksen kanssa takaa parhaan polttoainetaloudellisuuden ja vähäiset päästöt.

VTEC ™ (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control)

BF100 hyödyntää Hondan kuuluisaa VTEC-järjestelmää, jossa venttiilien ajoitusta muutetaan parhaan ja tasaisen suorituskyvyn aikaansaamiseksi.

Hienostuneita ominaisuuksia käyttäjän iloksi

Uistelunopeuden säädin:

Moottoreissa on myös valmiudet uistelunopeudensäätimelle, joka mahdollistaa tarkan nopeudensäädön matalilla nopeuksilla, 50 rpm hyppäyksin. Erinomainen ominaisuus uistelijoille ja hitaissa ajotilanteissa.

NMEA 2000 ® -yhteensopivuus:

Molemmat uutuusmoottorit ovat täysin yhteensopivia NMEA2000 -järjestelmän ja -laitteiden kanssa, aivan kuten nykyinenkin Honda-mallisto välillä BF40-BF250 . Yhteensopivuuden myötä moottorit on mahdollista kytkeä yhteen protokollaa tukevien elektronisten laitteiden kanssa (GPS-laitteet, karttaplotterit, kaikuluotaimet, jne.)  kuin myös lisävarusteena saatavien Hondan uusien digitaalisten monitoimimittareiden kanssa. NMEA2000-yhteensopivia elektronisia laitteita tai Hondan digitaalisia uutuusmittareita käytettäessä saadaan reaaliajassa digitaalisena mm. oleelliset moottorin valvontatiedot, kuten kierrosluku, trimmikulma, määräaikaishuollon muistutus, moottorin lämpötila, akun lataustila, öljynpaine, jne. Hondan digitaalimittareissa on myös ”Eco-valo”, mikä ilmaisee, milloin moottori työskentelee taloudellisimmillaan ECOmo / learn burn -laihaseostilassa.

Honda-perämoottorit – 50 vuotta innovaatioita ja ympäristötietoisuutta

Uusien mallien saattelemana Honda juhlistaa 50 vuoden taivaltaan innovatiivisten ja ympäristölähtöisten perämoottoreiden valmistajana. Honda on toiminut edelläkävijänä nelitahtitekniikan kehittäjänä siitä asti kun se esitteli ensimmäisen nelitahtisen GB30-perämoottorinsa vuonna 1964, noudattaen perustajansa Soichiro Hondan filosofiaa: ”vedessä käytettävien laitteiden ei pidä saastuttaa vettä”.

Hondan johtava perämoottorimallisto BF2.3-BF250 täyttää kaikki Euroopan RCD ympäristövaatimukset, jotka ovat ankarimmat maailmassa. Hondan edistyksellinen teknologia ja uutuusmoottorit kuvastavat valmistajan jatkuvaa sitoutumista ympäristövaatimuksiin.

Honda BF80- ja BF100-perämoottorit ovat saatavissa jälleenmyyntiverkoston kautta Euroopassa vuoden 2014 alusta alkaen. Hinta on vielä avoin.

Oy Brandt Ab, Marine osasto        +358 (0)20 7757 200

BF80 & BF100 -kuvat ladattavissa alla olevasta linkistä:

Kuvat ladattavissa myös aineistopankista.
Käyttäjätunnus: marinepress

Kyllä

Rikipituus (mm)

L:537 / X:664

Kuivapaino kg (sis. potkurin)

L:165 / X:171

L:166 /X:172

Trimmi & kippi

Power Trim & Tilt

Kokonais pit./lev./kork.

746/ 449 / 1566 (L) / 1693 (X)

746 / 449 / 1566 (L) / 1693 (X)

Honda on aina ollut suunnannäyttäjä perämoottorien valmistuksessa. Se toi ensimmäisen nelitahtisen perämoottorinsa markkinoille kauan ennen muita. Suomeen Honda-perämoottorien maahantuonti aloitettiin Oy Brandt Ab:n toimesta jo vuonna 1964.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki