Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Ex-tupakoitsijan päivä 26.9. - Onnittele tupakoinnin ja nuuskan käytön lopettaneita!

Suomen ASH ry

Julkaistu: 25.09.2013 klo 14:30
Julkaisija: Suomen ASH ry

Tämän viikon torstaina juhlimme ensimmäistä eurooppalaista Ex-tupakoitsijan päivää. Päivän tarkoitus on juhlistaa tupakoinnin lopettaneita sekä sitä nyt yrittäviä. Myönteisellä viestillä halutaan kannustaa ihmisiä savuttomuuteen ja savuttomuudessa pysymiseen sekä muistuttaa, että tupakasta eroon pääseminen on hieno asia, josta on syytä olla ylpeä.

Tämä on erinomainen tilaisuus onnitella tupakasta tai nuuskasta eroon päässeitä ystäviä, läheisiä ja työtovereita. Myös yrityksiä ja yhteisöjä kannustetaan onnittelemaan tupakoinnin tai nuuskan käytön lopettaneita työntekijöitään!

Suomessa päivää juhlitaan erityisesti sosiaalisessa mediassa. Viedään yhdessä ilosanomaa eteenpäin! Onnitteluviestin lähettäminen on helppoa: www.exsmokers.eu/dayoftheexsmokers/fi

iCoach-applikaatio puhelimeen tukemaan tupakoinnin lopettamisessa: www.exsmokers.eu/fi

EU:n Ex Smokers -kampanja käynnistyi vuonna 2011. Se tarjoaa käytännön apua tupakoinnin ja nuuskan käytön lopettamiseen innovatiivisen "iCoach"-ohjelman avulla. iCoach on sähköinen valmennusfoorumi, joka on käytettävissä kaikilla EU:n virallisilla kielillä. iCoach pyrkii tavoittamaan myös ne, jotka eivät ole halukkaita lopettamaan ja joilla on suuri riski aloittaa tupakointi uudelleen. Vuodesta 2011 lähtien 400 000 eurooppalaista on rekisteröitynyt iCoachiin.

Kampanjassa on ollut yhteistyökumppanina mm. FC Barcelona.

Lisätietoja Ex-tupakoitsijan päivästä ja Euroopan komission savuttomuuskampanjasta:

Visa Noronen
Ex-tupakoitsijaa ei pysäytä mikään -kampanja
Euroopan komissio // Mundis Communications

Taustatietoa päivästä ja kampanjasta

Apua tupakoinnin lopettamiseen myös suomalaisesta Stumppi-sivustosta: www.stumppi.fi

Suomen ASH on vuonna 1989 tupakkapolitiikan kehittämiseen perustettu kansanterveysjärjestö. Toimintamme painottuu tupakkatuotteiden käytön loppumiseen ja aloittamisen ehkäisyyn, tavoitteenamme on Savuton Suomi 2040. Olemme mukana ehkäisevän päihdetyön verkostossa ja hallinnoimme Savuton Suomi 2040 -hanketta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki