Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Elivo Intiimipesuneste ja Liukastingeeli kosteuttavat ja hoitavat intiimialueen herkkää ihoa

Julkaistu: 18.05.2016 klo 10:45
Julkaisija: Midsona Oy

Kotimaisen Elivon intiimituotteet auttavat ihon oman, luontaisen suojan toimintaa. Erityisesti intiimialueella tulisi käyttää tuotteita, jotka eivät ärsytä tai kuivata ihoa. Alentunut estrogeenitasapaino voi aiheuttaa intiimialueen kuivuutta. Estrogeenitasapainoon vaikuttavat muun muassa raskaus, imetys, tietyt kuukautiskierron vaiheet sekä vaihdevuodet. Luontaista pH-tasapainoa ylläpitävät Elivo Intiimipesuneste sekä Liukastingeeli sisältävät maitohappoa ja glyserolia, jotka sitovat kosteutta ja hoitavat herkkää ihoa. Tuotteet ovat saatavilla hyvin varustetuista apteekeista.

Terve intiimialueen iho torjuu paremmin ulkoisia ärsykkeitä

Intiimialueen ihoa suojaa luonnollinen mikrobikanta sekä iholle muodostuva, ihon omista rasva-aineista ja kosteutta sitovista aineista koostuva hydrolipidikalvo. Vaurioitunut ihon happovaippa voi heikentää ihon palautumista, mikä voi aiheuttaa ihoärsytystä ja -vaurioita. Tällöin taudinaiheuttajat pääsevät helpommin ihoon, ja ne voivat levittäytyä myös emättimeen asti. Terve intiimialueen iho kykenee torjumaan hyvin ulkoisia ärsykkeitä.

Elivo Intiimipesuneste on hajusteeton ja väriaineeton. Se soveltuu päivittäiseen puhdistukseen intiimialueen herkkää ihoa ärsyttämättä. Pesunesteen sisältämä maitohappo auttaa ylläpitämään intiimialuetta suojaavaa happovaippaa. Lisäksi maitohappo yhdessä glyserolin kanssa auttavat ihoa säilyttämään luonnollisen kosteustasapainon. Emättimen normaali pH-arvo vaihtelee 3,8–4,2 välillä, joten valmisteen pH 4,2 on ihanteellinen intiimituotteelle. Intiimihygieniassa liiallinen hygienia on yhtä haitallista kuin huono hygieniakin. Hyvään intiimihygieniaan riittää pesu yksi–kaksi kertaa päivässä.

Elivo Intiimipesuneste, 200 ml, hinta noin 7 €

Läheisyyttä ilman epämiellyttävää kipua

Intiimialueen limakalvojen kuivuus  voi johtua yksilöllisten erojen lisäksi hormonitoiminnan muutoksista, sairauksista tai lääkityksestä. Monet kärsivät limakalvojen kuivuudesta myös synnytyksen jälkeen.  Intiimialueen kuivuuden ei tarvitse haitata sukupuolielämää. Liukastingeelin avulla läheisyydestä voi nauttia ilman epämiellyttävää kipua.

Hoitava Elivo Liukastingeeli on herkillekin limakalvoille sopiva apu intiimialueen kuivuuden hoitoon, ja se soveltuu jokapäiväiseen käyttöön. Liukastingeelin sisältämät glyseroli ja maitohappo auttavat ylläpitämään intiimialueen luonnollista kosteustasapainoa. Tuote sopii kaikille intiimialueen limakalvojen kuivuudesta kärsiville. Limakalvot kuivuvat helposti esimerkiksi synnytyksen jälkeen ja vaihdevuosi-iässä. Hajusteeton, silikoniton ja parabeeniton liukastingeeli on vesipohjainen, minkä ansiosta sitä voi käyttää myös kondomin kanssa.

Elivo Liukastingeeli hoitava, 75 ml, hinta noin 9 €

Lisätiedot:
Midsona Oy, www.midsona.fi
Kaisa Mikkola, tuotepäällikkö
Kaisa.mikkola@midsona.fi, 040 150 3986

Kuluttajatiedustelut:

Midsona Oy, 020 743 4755

Viestintä ja tuotenäytteet:

Rianno Communications Oy
Karri Harju, viestintäkonsultti
karri.harju@rianno.fi, 044 201 1077

Elivo on kotimainen apteekeissa myytävä hyvinvointituoteperhe, joka on kehitetty eri alojen asiantuntijoiden kanssa huomioiden suomalaisten kuluttajien tarpeet. Elivo on Midsona Finland Oy:n tuotemerkki. Midsona Finland Oy kuuluu Midsona AB terveyskonserniin, joka on yksi Pohjoismaiden johtavista itsehoitoon keskittyvistä yrityksistä. Konsernin toiminta perustuu pitkään kokemukseen ja ammattitaitoon toimialalla sekä sen edustamiin hyvin tutkittuihin ja luotettaviin tuotteisiin. www.midsona.fi