Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Dextra Olympiakomitean yhteistyökumppaniksi

Dextra Olympiakomitean yhteistyökumppaniksi

Julkaistu: 17.12.2013 klo 13:00
Julkaisija: Dextra

Suomen Olympiakomitea ja Lääkärikeskus Dextra allekirjoittivat yhteistyösopimuksen 17.12.2013 ja se on voimassa vuoden 2016 loppuun.

Suomen Olympiakomitea johtaa ja kehittää eettisesti kestävää ja kansainväliseen menestykseen tähtäävää suomalaista huippu-urheilua. Olympiakomitean toiminnan ydin on Huippu-urheiluyksikkö, joka johtaa ja koordinoi suomalaisen huippu-urheiluverkoston toimintaa.

Dextra on Helsingissä vuonna 1964 perustettu lääkärikeskus, joka toimii nykyisin osana kotimaista Pihlajalinna-konsernia. Dextran erityisosaamista on muun muassa urheiluvammojen ennaltaehkäisy ja tehokas, kokonaisvaltainen hoito ja kuntoutus. Dextra Urheiluklinikka on perustettu vuonna 2006, ja se tarjoaa täydellisen hoitoketjun kaikille liikkujille.

– Hyvä ja suunnitelmallinen terveydenhuolto on oleellinen osa kilpaurheiluvalmennusta. Kaikessa harjoittelussa tarvitaan myös lääketieteellistä tukea. Dextra onkin hyvin luonnollinen kumppani Olympiakomitealle, joka tukee suomalaista urheilua kokonaisuutena. Olympiakomitean piiriin kuuluu olympia- ja paraolympialajien lisäksi muitakin urheilulajeja, toteaa ortopedian ja traumatologian erikoislääkäri, LT Tuomo Karila Dextrasta

– Dextrassa uskotaan suomalaiseen urheiluun ja liikuntaan. Pitkän linjan urheiluklinikan lääkärimme ovat myös omalla alallaan huippu-urheilun ammattilaisia. Dextra Urheiluklinikan edustajia on ollut mukana olympialaisissa, maaotteluissa sekä muissa arvokisoissa enemmän kuin muilla alan toimijoilla, Tuomo Karila lisää.

Dextra Oy:n toiminnalle on myönnetty lukuisia sertifikaatteja kuten laatu-,  ympäristö-, työterveys- ja työturvallisuus-, tietoturvallisuuden hallinta­järjestelmä­ sekä Investors In People (IIP) -sertifikaatti. Monet sertifikaatit sekä Laatupalkintokilpailun voiton Dextra on saanut ensimmäisenä Suomen terveydenhuollon alalla.

Dextralla on oikeus käyttää Avainlippu-tunnusta merkkinä suomalaisesta työstä ja osaamisesta.

Toimitusjohtaja Leena Niemistö

Dextra Oy

gsm 050 5979505, leena.niemisto@dextra.fi

LT Tuomo Karila

Dextra Urheiluklinikka

gsm 044 782 6003, tuomo.karila@dextra.fi

www.dextra.fi

Pihlajalinna-konserni on yksi Suomen suurimmista kotimaisessa omistuksessa oleva sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottaja. Pihlajalinna on perustettu vuonna 2001. Sen omistajina ovat yhtiön henkilökunta, Keskinäinen Vakuutusyhtiö LähiTapiola sekä suomalainen rahasto. Pihlajalinna-konserni tuottaa laadukkaita sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluja kunnille ja erittäin korkeatasoisia yksityispalveluita Dextra Lääkärikeskuksissa ja Sairaaloissa. Pihlajalinnan liikevaihtoarvio vuodelle 2013 on noin 120 miljoonaa euroa. Yhtiössä työskentelee yli

1 500 terveydenhuollon ammattilaista.