Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Brandt-Polaris 20 vuotta Suomessa

Brandt-Polaris 20 vuotta Suomessa

Julkaistu: 04.06.2014 klo 15:53
Julkaisija: Oy Otto Brandt Ab

Polariksen juhliessa 60-vuotistaivaltaan juhlii Brandt-Polaris Oy merkin 20 vuotta jatkunutta maahantuontia. Vuonna 1994 Polaris tunnettiin Suomessa ja maailmalla moottorikelkkamerkkinä, vaikka se jo valmistikin mönkijöitä. Brandt-Polaris Oy:n toimitusjohtaja Jyrki Tikkanen kertoo, että 90-luvun puolivälissä mönkijöiden kanssa oltiin mukana monilla messuilla mielenkiintoa herättämässä. Kuluttajien vaikeutena kuitenkin oli löytää mönkijöille sopivia käyttöpaikkoja.

Mönkijän rekisteröiminen traktoriksi nosti menestykseen

Tikkanen alkoi selvitellä ja taistella mönkijöiden saamiseksi katulaillisiksi – tavalla tai toisella. Sopivia ajoneuvoluokkia ei edes ollut olemassa, mutta vuoden 2006 lopussa 500-kuutioinen Sportsman saatiin tyypitettyä EU-traktoriksi (T3). Vaikkakin se oli vähän ruma isoine peileineen, alettiin sitä myydä kuluttajille vuoden 2007 keväällä.

Polariksen Sportsman 500 EFI T3 on ollut myyntimenestys siitä alkaen kun ensimmäiset kappaleet luovutettiin asiakkaille vuonna 2008. Kyseistä mallia on tähän päivään mennessä rekisteröity yli 4000 kappaletta, kun yhteensä Polariksen T3- ja T1-traktoreita on Suomen kilvissä yli 8000 kappaletta.

Yli 55.000 myytyä Polaris-ajoneuvoa

Kuluneen 20 vuoden aikana on Brandt-konserni on myynyt Suomeen yli 55 000 ja vientiin noin 15 000 kpl Polaris-merkkistä ajoneuvoa. Uutena ryhmänä Brandt-Polariksen tuotevalikoimassa ovat Victory-moottoripyörät ja kaikkein tuoreimpana uudelleen henkiin herätetty legendaarinen Indian-moottoripyörämerkki. Tavalliset mönkijät ja rinnakkain istuttavat mallit ovat ja tulevat kuitenkin myös jatkossa olemaan Polariksen kivijalka niin maailmalla kuin Suomessa!

Jyrki Tikkanen

Brandt-Polaris Oy

puh. +358207757218

mob. +358400870024

fax. +35898782290

www.polaris.fi

www.indian.fi

www.victory.fi

Polaris-mediapankki, josta lisää historiakuvia vuosien varrelta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki