Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Ane Brun, Virpi Pahkinen ja Vaginamonologit – Nordiskt Forumin kulttuuriohjelma on julkaistu

NYTKIS ry

Julkaistu: 26.02.2014 klo 11:01
Julkaisija: NYTKIS ry

Yhteispohjoismainen feministinen suurtapahtuma Nordiskt Forum tarjoaa kävijöille myös musiikkia, teatteria, taidetta ja elokuvaa.

Nordiskt Forumissa Malmössä esiintyvät ensi kesänä 12.-15.6. muun muassa muusikot Ane Brun ja Lay Low sekä tanssija Virpi Pahkinen. Lisäksi mukana on pohjoismaiselle yleisölle tuntemattomampia nimiä kuten stand up -koomikko Shazia Mirza.

Nordiskt Forumin tavoitteena on käydä läpi tasa-arvopoliittinen tilanne ja kannustaa uuteen toimintaan. Konferenssin ohjelma ja keskustelu perustuvat YK:n naisten oikeuksien sopimukseen ja Pekingin toimintaohjelmaan. YK ei ole järjestänyt tasa-arvokysymyksiin ja naisten oikeuksiin keskittyvää maailmankonferenssia 20 vuoteen. Nordiskt Forumin tavoite on muodostaa uusia konkreettisia vaatimuksia, velvoitteita ja strategioita, jotka luovutetaan konferenssin lopuksi pohjoismaisille hallituksille.

Nordiskt Forum on keskustelua, väittelyä, kirjallisuutta, musiikkia ja elokuvaa sekä koulutusta tasa-arvon ja naisten oikeuksien edistämiseksi. Suuri tapahtuma-alue rakentuu Malmö Arenan ja MalmöMässanin ympärille. Nordiskt Forumin järjestävät 200 naisliikkeen organisaatiota Suomesta, Ruotsista, Norjasta, Tanskasta ja Islannista.

- Nordiskt Forum on jotain aivan ainutlaatuista. Olemme iloisia, että voimme muodostaa laajan feministisen kohtaamispaikan, jossa on tilaa sekä keskusteluille että erilaiselle kulttuuriohjelmalle. Tämäntyyppistä tapaamista ei ole järjestetty milloinkaan aiemmin ja olemme ylpeitä, että voimme samaan aikaan esitellä tärkeitä puhujia, kuten Margot Wallströmin ja Elisabeth Rehnin sekä tunnettuja artisteja kuten Ane Brunin, sanoo Caroline Matsson, Nordiskt Forumin konferenssivastaava.

Nordiskt Forum Malmö - New Action on Women´s Rights

Lisätietoa ja liput: www.nf2014.org

Missä: Malmössä. Tapahtumapaikkoina Malmö Arena ja MalmöMässan.
Milloin: 12.-15. kesäkuuta 2014

Seuraa Twitterissä: @NFM2014
Tykkää Facebookissa: nordisktforum

Varmistuneet esiintyjät

Musiikkia: Ane Brun (SV), Cleo & Kristin Amparo med Broke ´N Tipsy (SV), Lay Low (IS), Queendom (NO), Tantorkestern (SV), Vegakören-kuoro (SV).
Teatteria: Mina vackra ögon, tuottajana Blaue Frau (FI), Kriget har inget kvinnligt ansikte, tuottajana Hedda Krausz Sjögren (SV), Vaginamonologit, Rudo Chigudo (ZWE), Beatrix & Jenifur från Eat It, tuottajana Ruby Rose (SV/USA)
Tanssia: Virpi Pahkinen (SV/FI), Stockholm Konstsim Herr (SV)
Stand-up-komiikkaa: Shazia Mirza (UK), Sanne Søndergaard (DK)

Nordiskt Forumissa puhujina mm.
Vigdís Finnbogadóttir (IS), maailman ensimmäinen demokraattisesti valittu naispuolinen valtionpäämies ja Islannin ensimmäinen naispresidentti, Sofi Oksanen, kirjailija, Alexandra Pascalidou, journalisti ja kirjailija, Eva Biaudet, vähemmistövaltuutettu, Annika Winsth, Nordean pääekonomi, Elisabeth Rehn, entinen puolustus- ja tasa-arvoministeri

Kuvat ja lisätietoa:
Caroline Matsson, konferenssivastaava, 072 -853 35 89