Etusivu » Tiedotteet » Lemmikit » Uusi täyden palvelun eläinlääkäriasema avataan Rovaniemelle

Univet Oy

Uusi täyden palvelun eläinlääkäriasema avataan Rovaniemelle

Julkaistu: 16.06.2014 klo 09:00
Julkaisija: Univet Oy

Univet Rovaniemi palvelee koko Lapin alueen lemmikinomistajia. Jatkossa eläinlääkäriajan saa varattua puhelimitse aina.

Univetin pohjoisin eläinlääkäriasema avataan 25.6. Rovaniemen Prismaa vastapäätä sijaitsevan Musti ja Mirri -eläintarvikeliikkeen yhteyteen. Täyden palvelun eläinlääkäriasema palvelee koko Lapin alueen lemmikkejä.

– Haluamme paitsi palvella paikallisia lemmikinomistajia, myös toimia Lapin kunnaneläinlääkäreiden apuna. Meille voi lähettää potilaita jatkohoitoon, kun oman vastaanoton varustetaso ei potilaan hoitoon enää riitä, Rovaniemen Eläinlääkäriaseman toiminnasta vastaava eläinlääkäri Markus Kiili kertoo.

Eläinlääkärin saa jatkossa myös aina kiinni.

– Lapin alueella haasteena on ollut, että eläinlääkäriä on voinut olla hankala tavoittaa, kun työtehtävissä he eivät ole pystyneet vastaamaan puhelimeen. Univet Rovaniemen ajanvarauksessa asiakaspalvelija vastaa aina, toimitusjohtaja Pekka Happonen kertoo.

Lisäksi Univetin toimipisteiden yhteinen tietopalvelu takaa sen, että lemmikin hoitotiedot löytyvät mistä tahansa Univet-toimipisteestä ympäri Suomea.

– Lapissa lomaillaan ympäri vuoden, myös lemmikkien kanssa. Asiakkaidemme on tarvittaessa helppo vierailla Rovaniemen eläinlääkäriasemalla, kun lemmikin potilashistoria on vaivatta eläinlääkäriemme saatavilla, Happonen kertoo.

Entistä parempaa hammashoitoa

Kuten kaikilla Univet-eläinlääkäriasemilla, myös Rovaniemellä on hyvin varusteltu laboratorio, jossa voidaan tehdä suurin osa tutkimuksista potilaan odottaessa.

Diagnoosin saamista ja oikean hoidon aloittamista nopeuttavat myös laadukkaat ultraääni- ja röntgentutkimusvälineet, joilla voidaan tutkia muun muassa lemmikkien piileviä suusairauksia.

– Aikaisemmin apua vaikeampiin hammasvaivoihin täytyi hakea Oulusta asti. Esimerkiksi puhkeamattomiin hampaisiin liittyvät luukystat, jotka voivat aiheuttaa pahimmillaan leuan murtumisen, jäävät ilman suun röntgenkuvausta diagnosoimatta ja hoitamatta, Kiili kertoo.

Lisäksi Rovaniemen Eläinlääkäriasema tarjoaa muun muassa laserterapiaa, joka soveltuu sekä akuuttien vaivojen että kroonisten sairauksien hoitoon.

Yhteistyö Musti ja Mirri -liikkeen kanssa tuottaa lemmikeille ja lemmikinomistajille yhä kokonaisvaltaisempia hyvinvointipalveluita.

– Lemmikkien hyvinvointi koostuu terveydenhoidon ja eläinlääkinnän lisäksi myös ennaltaehkäisevästä hoidosta: oikeaoppisesta ja monipuolisesta ravinnosta, liikunnasta, virikkeistä ja hoivasta. Näihin tarpeisiin saa ratkaisut Mustista ja Mirristä. Lemmikin omistajalle yhteistyömme merkitseekin kokonaisvaltaisuutta, helppoutta ja vaivattomuutta, Happonen toteaa.

Toimitusjohtaja Pekka Happonen, Univet Oy, puh. 0400 215 493 tai pekka.happonen@univet.fi
Eläinlääkäri Markus Kiili, Univet Rovaniemi Eläinlääkäriasema, puh. 044 572 8229 tai markus.kiili@univet.fi

Univet Rovaniemi Eläinlääkäriasema (avataan 25.6.)
Lampelankatu 9,
 96320 Rovaniemi
Avoinna ma–pe klo 8.00–16.00

Univet on eläinlääkinnän huippuosaamiseen keskittynyt eläinlääkäriasemaketju, joka on perustettu vuonna 2008. Tällä hetkellä se kattaa yhteensä 17 toimipistettä ja työllistää noin 220 henkilöä. Univet kuuluu ruotsalaiseen Evidensia Djursjukvård -konserniin. www.univet.fi