Etusivu » Tiedotteet » Lemmikit » Univet Kouvolan Eläinlääkäriasemasta tulee eläinsairaala

Univet Oy

Univet Kouvolan Eläinlääkäriasemasta tulee eläinsairaala

Julkaistu: 08.04.2014 klo 12:45
Julkaisija: Univet Oy

Univet Kouvolan Eläinlääkäriasema on nyt Univet Kouvolan Eläinsairaala. Eläinlääkäriasema on kehittänyt osaamistaan, toimitilojaan ja varustetasoaan määrätietoisesti jo vuosien ajan ja tarjoaa nyt nimensä mukaisesti eläinsairaalatason palveluita.

“Univet Kouvolan Eläinsairaala on tällä hetkellä Itä-Suomen, Itä-Uudenmaan ja Pohjois-Karjalan alueen suurin eläintenhoitoa tarjoava toimipiste ja Suomen parhaiten varustettu yksityinen eläinsairaala”, toteaa Univetin toimitusjohtaja Pekka Happonen.

“Pitkäjänteinen työ eläinlääkäriaseman kehittämiseksi sairaalatasoiseksi on saatu siihen vaiheeseen, että nimikin voidaan muuttaa. Lemmikit ovat yhä enemmän perheenjäseniä, ja niiden hoitoon halutaan panostaa. Me tarjoamme lemmikeille ennaltaehkäisevää perusterveydenhoitoa ja korkealaatuista sairauden hoitamista sekä olemme vahvasti mukana tuomassa ja kehittämässä uusia hoito- ja diagnostiikkamahdollisuuksia suomalaisille lemmikkieläimille. Kehitystyö jatkuu tulevaisuudessakin”, toteaa sairaalaprojektia johtanut Univet Kouvolan Eläinsairaalan pieneläinsairauksien erikoiseläinlääkäri Esa Kesti.

Toimipisteen käytössä ovat alan huippulaitteet ja osaaminen.

“Luunmurtumaleikkaukset, ristisideleikkaukset, lonkkaproteesileikkaukset, välilevytyräleikkaukset ja niveltähystykset ovat tavallisia operaatioita Univet Kouvolan Eläinsairaalassa ja sitä myöten vahvinta osaamisaluettamme”, Kesti kertoo.

Univet Kouvolan Eläinsairaala palveli viime vuonna yhdeksän eläinlääkärin voimin yli 15 000:ta asiakasta. Yli puolet toimipisteen asiakkaista tulee Kouvolan talousalueen ulkopuolelta.

Univet Kouvolan Eläinsairaalan varuste- ja laitevalikoimaan kuuluvat muun muassa:

• kaksi leikkaussalia, jotka on varustettu korkealuokkaisin nukutusvalvontalaitteistoin sekä hengityskonein
  • päiväsairaalaosasto
  • Suomen kattavimmat sekä ortopedisten- että selkäsairauksien hoitoon tarkoitetut laitteet
  • hammassairauksien hoitoyksikkö digitaalisine hammasröntgenlaitteineen
  • kaksi suoradigitaalista röntgenlaitetta, joista toinen oli valmistajan ensimmäinen Eurooppaan eläinlääkintään toimittama, langattomalla kuvasiirrolla varustettu laite
  • Suomen ensimmäinen yksityinen tietokonetomografialaitteisto
  • digitaalinen ultraäänilaitteisto
  • digitaaliset tähystyslaitteistot niin nivelten, vatsa- ja rintaontelon kuin mahasuolisuolikanavan ja hengitysteiden tähystämiseen.

Lisäksi eläinsairaalassa toimii kaksi fysioterapeuttia, jotka ovat erikoistuneet ortopedisten ja selkäpotilaiden kuntoutukseen. Fysioterapeuttien apuna on vesiterapia-allas, joka soveltuu myös isompien koirapotilaiden kuntoutukseen.

Toimitusjohtaja Pekka Happonen, Univet Oy, pekka.happonen@univet.fi tai puh. 0400 215 493

Pieneläinsairauksien erikoiseläinlääkäri Esa Kesti, Univet Kouvola Eläinsairaala, esa.kesti@univet.fi tai puh. 0400 924285

Univet on eläinlääkinnän huippuosaamiseen keskittynyt eläinlääkäriasemaketju, joka on perustettu vuonna 2008. Tällä hetkellä se kattaa yhteensä 16 eläinklinikkaa ja työllistää noin 220 henkilöä. Univet on osa ruotsalaista Pohjois-Euroopan suurinta ja arvostetuinta Evidensia Djursjukvård -konsernia. www.univet.fi