Etusivu » Tiedotteet » Lemmikit » Para-agilityn avoimet suomenmestaruuskilpailut 2012

Suomen Agilityliitto ry

Para-agilityn avoimet suomenmestaruuskilpailut 2012

Julkaistu: 29.05.2012 klo 15:45
Julkaisija: Suomen Agilityliitto ry

Hukka-Putki ja FAO järjestävät historian ensimmäiset Para-Agilityn SM–kilpailut Kuopiossa Agirotu –tapahtuman yhteydessä sunnuntaina 1.7.2012.

Tapahtuman tiedote liitteenä.

Agility on ihmisen ja koiran yhteistyöhön perustuva liikuntamuoto, joka sopii kaiken ikäisille ihmisille. Suomessa agilityn parissa liikkuu yli 10 000 ja maailmanlaajuisesti yli 100 000 harrastajaa. Suomen Agilityliitto SAGI on suomalaisten agilityä harrastavien yhdistysten muodostama liitto. Liiton pääasiallisena tarkoituksena on edistää ja kehittää agilityurheilua, -liikuntaa ja -harrastetoimintaa tavoitteenaan ihmisten fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kehittäminen. Liiton perustana ovat liikunnan eettiset arvot ja urheilun reilun pelin periaatteet sekä tasa-arvon edistäminen. Toiminnan perustana on koirien fyysinen ja psyykkinen terveys, niiden yhteiskuntakelpoisuuden lisääminen ja hyvä kohtelu. SAGI on Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry:n jäsen ja Suomen Liikunta ja Urheilu (SLU) ry:n tukijäsen.