Etusivu » Tiedotteet » Lemmikit » MINIFINDER™ ATTO PAIKANTAA KADONNEEN LEMMIKIN GPS-TEKNOLOGIAA HYÖDYNTÄEN

Minifinder

MINIFINDER™ ATTO PAIKANTAA KADONNEEN LEMMIKIN GPS-TEKNOLOGIAA HYÖDYNTÄEN

Julkaistu: 12.06.2015 klo 08:30
Julkaisija: Minifinder

Lomakaudella lemmikkien karkaamisen riski kasvaa. Minifinder™ Atto on vesitiivis  paikannin, joka lähettää tiedon lemmikin sijainnista suoraan puhelimeen. Kevyt ja pienikokoinen paikannin sopii hyvin myös pennuille tai pienille lemmikkieläimille.

Kesä on karkureiden sesonkia. Suomessa karkaa vuosittain yli 5 000 lemmikkieläintä. Kesällä karanneiden lemmikkien määrä kasvaa, vilkkainta on heinäkuussa. Koirien ja kissojen lisäksi karkaa myös kilpikonnia, kaniineja, marsuja ja häkkilintuja.

Minifinder™ Atto on Suomen markkinoilla uusi, täysin vesitiivis GPS-teknologiaa hyödyntävä paikannin, jonka avulla karkuri paikantuu älypuhelimeen. Laite on kehitetty yhteistyössä Ruotsin Metsästäjäliiton (Svenska Jägareförbundet) kanssa.

Heti käyttövalmiiseen GPS-paikantimeen on asennettu valmiiksi prepaid-kortti. Paikannin käynnistyy liikkeen vaikutuksesta. Kun liike pysähtyy, laite menee lepotilaan ja sammuttaa itsensä. Yhdellä akun latauksella  paikannin toimii jopa 480 tuntia eli 20 vuorokautta. Paikannin myös antaa hälytyksen tyhjenevästä akusta.

GPS-signaalin puuttuessa paikantaminen tapahtuu GSM-verkon avulla ja GPS-signaalin puuttumisesta saa tiedon puhelimeen tekstiviestillä. Laite myös ilmoittaa viimeisen sijaintinsa ennen signaalin katkeamista sekä signaalin uudelleen löytymisen.

Lähes puolet karkuteille lähtevistä koirista karkaa omalta koti- tai mökkipihalta, kissoista valtaosa pääsee karkuun avonaisesta ikkunasta tai ovesta. Kaulapantaan kiinnitettävään Minifinder™ Attoon voidaan määritellä turva-alue, jolta poistuminen aiheuttaa hälytyksen. Näin pysäytetään karkuteille lähtevän lemmikin karkureissu heti alkumetreille.

Tuotetiedot:

Koko 65 x 35 x 16 mm, paino 38 g, tarkkuus 5 mm.

Käyttölämpötila -20 - + 65  C°, ilmankosteus 5-95 %

Toiminta-aika 4-10 päivää, valmiusaika 20 päivää.

Hinta 279 € sis. alv. Takuu 12 kuukautta.

GPS-signaalin hakuaika alle minuutti käynnistettäessä, 1 sekunti käytössä.

Yhteensopiva iOS- ja Android-käyttöjärjestelmien kanssa.

Saatavuus 15.6.2015 alkaen:

Minifinder-verkkokauppa

Tuotekuvia toimitukselliseen käyttöön ladattavissa.

Suomessa Minifinder™Attoa maahantuo ja myy Franck Import.

Lisätietoja Harald Franck, puh 09 – 221 1466, harald.franck@minifinder.fi

www.minifinder.fi