Etusivu » Tiedotteet » Lemmikit » Maailman huiput kisaavat agilityn European Open mestaruuksista Saksassa viikonloppuna - mukana 32 suomalaiskoirakkoa

Suomen Agilityliitto ry

Julkaistu: 22.07.2015 klo 15:22
Julkaisija: Suomen Agilityliitto ry

32 suomalaiskoirakkoa taistelee agilityn European Open yksilö- ja joukkuemestaruuksista Saksan Riedenissä 24.–26.7. European Open on kesän suurin ja kovatasoisin agilitykilpailu maailmassa. Mukana tänä vuonna on yli 800 koirakkoa 35 eri maasta.

Suomen joukkueen koirakot on valittu viime vuoden ranking-tilastojen perusteella.

– Mukana on tulosvarmoja ja nopeita koirakoita, jotka pystyvät voittamaan, Suomen joukkueenjohtaja Tiia Vitikainen kertoo.

Kilpailun tuomaristossa on myös suomalaisedustusta, kun Thomas Ebelingin (GER) ja Toshiyuki Oban (JPN) lisäksi tuomarikolmikkoon kuuluu Anders Virtanen (FIN).

European Open -kilpailu järjestetään tänä vuonna 14. kertaa. Kilpailu on avoin sekä rotukoirille että sekarotuisille koirille. Kukin maa voi lähettää 32 koirakon joukkueen EO-kilpailuun taistelemaan yksilö- ja joukkuemestaruuksista.

European Open joukkuekisassa kilpaillaan kahdessa kategoriassa; maxeissa (koirat 43 cm ja yli) ja mini-medeissä (koirat alle 43 cm). Joukkuefinaali on erittäin jännittävä joukkueviesti (relay race), jossa samalla kentällä on 4 erilaista rataa jotka hyödyntävät osin samoja esteitä. Joukkueen aika alkaa ensimmäisen joukkueen koiran lähtiessä liikkeelle ja pysähtyy viimeisen koiran ylittäessä maaliviivan.

Agilityn European Open -kisoja voi seurata järjestäjien tarjoaman livestreamin kautta

Koirakuvat ikuistaa suomalaiskoirakoiden huippuhetkiä livegalleriaan

European Open 2015 -joukkue

12. JOONA SUMELA, RUSINA

joukkueenjohtaja Tiia Vitikainen, 0400 772 060

tiedottaja Heta Kylmämaa, 050 325 1575

Valokuvat: Jukka Pätynen, jukka@koirakuvat.fi / http://koirakuvat.kuvat.fi/kuvat/eo2015/

Suomen Agilityliitto SAGI on suomalaisten agilityä harrastavien yhdistysten muodostama liitto. Liiton pääasiallisena tarkoituksena on edistää ja kehittää agilityurheilua, -liikuntaa ja -harrastetoimintaa tavoitteenaan ihmisten fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kehittäminen. Liiton perustana ovat liikunnan eettiset arvot ja urheilun reilun pelin periaatteet sekä tasa-arvon edistäminen. Toiminnan perustana on koirien fyysinen ja psyykkinen terveys, niiden yhteiskuntakelpoisuuden lisääminen ja hyvä kohtelu.

SAGI on Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry:n jäsen ja Valtakunnallinen liikunta- ja urheiluorganisaatio Valo ry:n kumppanuusjäsen.