Etusivu » Tiedotteet » Lemmikit » Kotimaiset huippuratsukot kisaavat Hevoset 2013 -messuilla huhtikuussa

Tampereen Messut

Kotimaiset huippuratsukot kisaavat Hevoset 2013 -messuilla huhtikuussa

Julkaistu: 25.01.2013 klo 15:53
Julkaisija: Tampereen Messut

SUOMEN SUURIMMAT HEVOSALAN MESSUT TÄYTTYVÄT TÄHDISTÄ

Hevoset-messut kokoavat ympäri Suomen ratsu- ja ravipuolen harrastajia, elinkeinonharjoittajia sekä muita ratsastus- ja hevosharrastuksesta kiinnostuneita 6.–7.4.2013 Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen. Kotimaan suurimmassa hevosalan messutapahtumassa on jälleen laadukasta ja viihdyttävää ohjelmaa, mielenkiintoisia seminaareja sekä hyviä ostosmahdollisuuksia. Ensimmäistä kertaa järjestettävässä Agrimarket Tammer Trophy -esteratsastuskilpailussa Suomen suurimmasta rahapalkinnosta ovat kisaamassa kotimaisia kärkinimiä, kuten esteratsastaja Sanna Backlund. Avajaisissa julkistetaan Vuoden Kavionjälki -tunnustuksen saaja. Messut juontaa Joanna Kuvaja.

Hevoset 2013 -messujen Näytösareenalla ratsastetaan 6.–7.4. ensimmäistä kertaa kovatasoinen esteratsastuskilpailu. Agrimarket Tammer Trophy -kisaan on tähtäimessä koota maamme 25 vahvinta nimeä ottamaan mittaa toisistaan. Helmi-maaliskuussa Ypäjällä pidettävien karsintojen perusteella mukaan hyväksytään 15 parasta. Lisäksi jaossa on 10 villiä korttia, joilla mukaan kutsutaan lisää huippuosaajia.

– Messuilla kisaa esteratsastuksen ehdoton kärkiporukka. Mukana on jo esimerkiksi Sanna Backlund, Susanna Granroth, Paul Argus ja Janna Huhtanen. Kilpailun voittajalle on luvassa Suomen suurin palkintosumma 3000 euroa, joka koostuu 2000 euron rahapalkinnosta ja 1000 euron tuotepalkintopaketista, kertoo kisoista vastaavan Team Eurohorses ry:n valmentaja Pekka Larsen.

Lue Tampereen Messujen TähtiUutiset-verkkolehdestä Team Eurohorses ry:n valmentajan Pekka Larsenin haastattelu ”Huipulle päästään vain kovalla työllä.” www.tahtiuutiset.fi. Ennakkotiedoista poiketen, esteratsastaja Mikael Forstén ei osallistu Agrimarket Tammer Trophy -kilpailuun.

Suositut koulu- ja esteratsastusklinikat saavat jatkoa – vetäjinä Stella Hagelstam ja Sanna Backlund

Lauantaina 6.4. Näytösareenalla nähdään muun muassa Stella Hagelstamin kouluratsastusklinikka Millaisella ratsastuksella saavutetaan motivoitunut ja hyvin liikkuva hevonen. Keskeiset teemat ovat hevosen ja ratsastajan välinen yhteistyö sekä koulutusmetodit hevosen motivoimiseksi. Lisäksi käsitellään ratsastajan istuntaa ja apujen käyttöä. Luvassa on konkreettisia ideoita omaan ratsastukseen kaikentasoisille ratsastajille. Sunnuntain 7.4. Näytösareenaohjelmassa on Sanna Backlundin esteratsastusklinikka.

Näytösareenalla nähdään Suomen huippuvaljakkokuskit ja tulevaisuuden ratsastajalupaukset

Molempina messupäivinä on luvassa runsas ohjelmatarjonta, jossa nähdään viihdyttäviä esityksiä, kiinnostavia seminaareja sekä tietoiskuja ja työnäytöksiä. Lauantaina 6.4. toteutetaan myös Valjakkoajo-näytös, jossa ovat mukana Suomen parhaat valjakkoajajat, sekä Hämeen ratsastuskouluille avoin Ratsastuskouluoppilaiden olympialaiset -kilpailu, jonka yhteydessä on ratsastuskoulujen huutosakkikilpailu. Suomen Ratsastajainliitto SRL ry järjestää lauantaina 6.4. seminaarin Foorumi hevosalan koulutuksesta hevosalan oppilaitoksille ja ammattilaisille sekä sunnuntaina 7.4. Talli 2014 -seminaarin, jossa puhuttavat vuonna 2014 voimaan tulevat tallien uudet kokovaatimukset.

Viikonlopun työnäytöksissä perehdytään esimerkiksi ravihevosen valjastamiseen, hevosen klippaukseen, kengitykseen, satulan sovittamiseen sekä hevosen kilpailukuntoon laittamiseen. Ohjelmalavalla nähdään SRL ry:n Kuntohaaste -projektin esittely sekä teemaan sopivia tasapainoharjoituksia ja muita ratsastajan oheisharjoitteita. Lisäksi NLP-valmentaja Katri Syvärinen kertoo kilpailujännityksestä. Sunnuntaina on Kari Vepsän suosittu ja opettavainen Ongelmahevosen käsittely -esitys. Oheisohjelman lisäksi messuosastoilla on tarjolla runsaat ratsastus- ja hevostarvikevalikoimat sekä paljon tuoteuutuuksia ja messutarjouksia.

Mediamateriaalit:
Tapahtuman mediasivuilta osoitteesta www.hevosmessut.fi (Media) löytyvät messuista julkaistut tiedotteet sekä linkit tapahtuman logoihin ja kuvapankkiin.

LISÄTIEDOT: www.hevosmessut.fi

Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi