Etusivu » Tiedotteet » Lemmikit » Ahistunu Pupu ei loikkaa

Ahistunu Pupu ei loikkaa

Julkaistu: 08.08.2016 klo 08:45
Julkaisija: Arktinen Banaani

Kansakunnan tila on sillä mallilla, että Ahistuneen Pupun on aika astua näyttämölle. Tämä jos mikä kauhistuttaa Pupua itseään. Jos olet kyllästynyt jatkuvaan ahdistukseen ja siihen, että kaikki tuntuu ylitsepääsemättömältä, Ahistunu Pupu tulee vertaistukijaksesi.

Stressi, pelkotilat ja yleinen turhautuminen ovat turkulaisen Kris Keräsen luoman Ahistunu Pupu -sarjakuvan keskeisiä teemoja. Ei ole olemassa niin matalaa kynnystä, etteikö Pupulla olisi vaikeuksia ryömiä sen ylitse.

Sarjakuvablogit.comiin syntynyt Ahistunu Pupu menettää hermonsa tuon tuostakin, kaipaa ja pelkää sosiaalisia kontakteja eikä halua tehdä ratkaisuja edes pakon edessä. Syksyllä 2014 avautunut Ahistaa-blogi nousi nopeasti somekansan suosioon. Toukokuussa 2015 omakustanteena julkaistu esikoisteos #Ahistaa – mennään elämää piiloon sai sekin hyvän vastaanoton.

Arktisen Banaanin julkaisema Ahistunu Pupu -kokoelma Elämältä piilopaikan sain sisältää aivan tuoreita strippejä ja toimii Pupun käyntikorttina suurelle yleisölle. Kris Keränen (s. 1997) korostaa, ettei Ahistunu Pupu ole hänen omakuvansa, niin rakas kuin hahmo hänelle onkin. Viestintätekniikkaa ja graafista alaa opiskellut Keränen on valmistunut ulkoasun suunnittelijaksi. Hän aikoo jatkaa opintojaan kuvallisen ilmaisun saralla ja toimii kuvittajana sekä sarjakuvantekijänä.

Ahistunu Pupu: Elämältä piilopaikan sain -teos julkaistaan Helsingissä Turun Sarjakuvakaupan pop-up-myymälän avajaisissa (Hämeentie 28) torstaina 11.8. klo 15.00. Tervetuloa!

Kris Keränen signeeraa uutuuskirjaansa Turun Taiteiden yössä torstaina 18.8:

Turun Sarjakuvakauppa (Linnankatu 7) klo 15.00–16.00

Turun Kansallinen Kirjakauppa (Linnankatu 16) klo 18.00–19.00

Akateeminen Kirjakauppa (Kristiinankatu 11) klo 19.30–20.15

Ahistunu Pupu on tavattavissa Facebookissa sekä kotikolossaan http://ahistaa.tumblr.com/

Kris Keränen

Ahistunu Pupu: Elämältä piilopaikan sain

ISBN 978-952-270-284-5

64 sivua. Arktinen Banaani 2016.

Kansitiedosto, näytestripit sekä tekijän valokuva ovat julkaisuvapaita lehdistökäyttöön.

Haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet:

Arktinen Banaani, Vesa Kataisto, puh. 040 143 6221, vesa.kataisto@sarjakuva.com

Arktinen Banaani tunnetaan erityisesti sarjakuvajulkaisuistaan, joiden vahvinta kotimaista kärkeä edustavat B. Virtanen, Fingerpori ja Kamala luonto. Sarjakuvakirjoja yritys on myynyt yli kaksi miljoonaa kappaletta. Viime vuosina kustannustoiminta on laajentunut myös kauno- ja tietokirjallisuuteen.