Etusivu » Tiedotteet » Lemmikit » Agilityn suomenmestaruuksista 2011 kilpaillaan viikonloppuna Nastolassa

Suomen Agilityliitto ry

Agilityn suomenmestaruuksista 2011 kilpaillaan viikonloppuna Nastolassa

Julkaistu: 17.06.2011 klo 10:06
Julkaisija: Suomen Agilityliitto ry

Nastolan urheilukeskuksessa järjestetään 18.-19.6.2011 Agilityn SM-kilpailut 2011. Suomalaisen Agilityn päätapahtuman järjestää tänä vuonna Päijät-Hämeen Agility-Urheilijat ry (P-HAU) yhteistyössä Suomen Agilityliitto ry:n kanssa.

SM-kilpailuissa tehdään viikonlopun aikana yli 1700 kilpailusuoritusta. Kilpailuihin osallistuu jälleen ennätysmäärä koirakkoja, eli ohjaajia koirineen. Kilpailuihin päästäkseen koirakoiden on tullut saavuttaa kuluneen vuoden aikana tietty tulostaso.

Joukkueiden suomenmestaruudet lauantaina 18.6.

Joukkuekilpailuun osallistuu tänä vuonna 160 joukkuetta. Kussakin joukkueessa kilpailee neljä koirakkoa, joista kukin suorittaa agilityradan yhden kerran. Joukkueen yhteistulos ratkaisee sijoituksen.

Suomenmestaruuden jaetaan kolmessa eri luokassa, jotka määräytyvät koiran koon mukaan. Kilpailut alkavat aamulla kahdeksalta. Finaalit (neljännet koirat) käydään säkäluokka kerrallaan käänteisessä järjestyksessä kolmen ensimmäisen koiran tuloksen perusteella.

Yksilöiden suomenmestaruudet sunnuntaina 19.6.

Sunnuntaina koirakot kilpailevat yksilöiden suomenmestaruuksista hyppy- ja agilityradan yhteistuloksella. Yksilöfinaaliin agilityradalle pääsevät kaikki hyppyradalla virheettömän tuloksen tehneet tai 50 parasta tuloksen tehnyttä koirakkoa. Finaali kilpaillaan käänteisessä järjestyksessä.

Kilpailuun osallistuu 524 koirakkoa. Suomenmestaruudet jaetaan kolmessa eri luokassa, jotka määräytyvät koiran koon mukaan.

Sunnuntain aikataulu

Minit, hyppyrata 9:00, finaali 14:00
Medit, hyppyrata 9:30, finaali 17:00
Maxit, hyppyrata 8:30, finaali 15:30

SM-kilpailujen liveseuranta

Tulospalvelu http://www.p-hau.net/agi-sm2011/tulospalvelu

www.agilityliitto.fi
Twitterissä hashtag #AgiSM11
www.facebook.com/Agilityliitto

Yhteystiedot

Lisätiedot, kilpailijoiden, voittajien ja järjestäjien haastattelut, finaaliaikataulut, valokuvat

Viestintä, Suomen Agilityliitto
Marika Kelokari, 044 782 1351
Kati kollanen, 050 307 5302

Agility on ihmisen ja koiran yhteistyöhön perustuva liikuntamuoto, joka sopii kaiken ikäisille ihmisille. Suomessa agilityn parissa liikkuu yli 10 000 ja maailmanlaajuisesti yli 100 000 harrastajaa. Päijät-Hämeen Agility-Urheilijat ry on lahtelainen agilityn harrastamiseen keskittyvä erikoisseura. Yhdistyksen jäsenet ovat Lahden talousalueen eri kunnista ja tällä hetkellä myös toimintaa on kahden kunnan alueella. Yhdistyksellä on käytössään kaksi harjoitteluhallia, joista uusin on rakennettu Orimattilan Pennalaan jonne toiminta on nykyisin pääosin keskitetty. Jäseniä P-HAU:ssa on n. 125. Suomen Agilityliitto SAGI on suomalaisten agilityä harrastavien yhdistysten muodostama liitto. Liiton pääasiallisena tarkoituksena on edistää ja kehittää agilityurheilua, -liikuntaa ja -harrastetoimintaa tavoitteenaan ihmisten fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kehittäminen. Liiton perustana ovat liikunnan eettiset arvot ja urheilun reilun pelin periaatteet sekä tasa-arvon edistäminen. Toiminnan perustana on koirien fyysinen ja psyykkinen terveys, niiden yhteiskuntakelpoisuuden lisääminen ja hyvä kohtelu. SAGI on Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry:n jäsen ja Suomen Liikunta ja Urheilu (SLU) ry:n tukijäsen.