Etusivu » Tiedotteet » Lemmikit » Agilityn Pohjoismaiden mestaruudet ratkotaan 11.8.2013 Ruotsissa, Suomelle jo menestystä heinäkuussa European Open -kisoista Belgiasta

Suomen Agilityliitto ry

Julkaistu: 09.08.2013 klo 13:45
Julkaisija: Suomen Agilityliitto ry

Janita Leinonen ja bordercollie Hitti voittivat European Open -kultaa, viime vuoden Pohjoismaiden mestari Anu Rajaheimo ja shetlanninlammaskoira Riina lähdössä puolustamaan mestaruuttaan Ruotsiin

European Open 2013 kisat kisattiin Neeroeterenissä Belgiassa 26-28.7.2013. Janita Leinonen ja bordercollie Hitti toivat Euroopan mestaruuden Suomeen. Nyt Suomen joukkue lähtee kisaamaan Pohjoismaiden mestaruuskilpailuihin, joista viime vuonna saatiin Suomeen kultamitali tänäkin vuonna puolustavana mestarina kilpailuihin matkustavan Anu Rajaheimon ja shetlanninlammaskoira Riinan toimesta.

Vuoden 2013 agilityn Pohjoismaiset mestaruudet ratkotaan 10.-11.8.2013 Skurupissa, Etelä-Ruotsissa. Lauantaina 10.8. ohjelmassa on kaksi kilpailua (agility- ja hyppyrata), joista toinen on kansainvälinen kisa. Sunnuntaina ratkotaan varsinaiset Pohjoismaiden mestaruuskilpailut. Tuomarina toimii saksalainen Ursula Hornung.

Kilpailupaikkana toimii keinonurmipohjainen jalkapallohalli Nils Holgerssonhallen, joka sijaitsee noin 40 kilometrin päässä Malmöstä. Lauantain kilpailut järjestää paikallinen Oxie Brukshundklubb, ja he vastaavat myös sunnuntain PM-kilpailujen käytännönjärjestelyistä.

Suomen PM2013 -joukkueen kokoonpano

Kennelliiton hallitus on vahvistanut seuraavat koirakot Suomen maajoukkue-edustajiksi agilityn Pohjoismaiden mestaruuskilpailuihin:

MINIT:

Marielle Wikman-Karstunen ja borderterrieri Jimi

Sini Eriksson ja shetlanninlammaskoira Sonic

Ville Pirisjoki ja parsonrussellinterrieri Aino

Sami Wessman ja shetlanninlammaskoira Eve

Varakoirakko: Paula Ropponen ja kääpiöpinseri Elvis

MEDIT:

Taneli Ikäheimo ja mudi Pantse

Mia Hyrskylahti ja espanjanvesikoira Natso

Jari Laitinen ja kooikerhondje Robi

Kaisa Ylä-Tuuhonen ja kromfohrländer Hikka

Varakoirakko: Ari Kuparinen ja shetlanninlammaskoira Nonnih

MAKSIT:

Elina Jänesniemi ja bordercollie Omie

Mila Oravecz ja bordercollie Uni

Tuulia Liuhto ja bordercolliet Pirtu ja Punssi

Varakoirakko: Niina-Liina Linna ja bordercollie Rai Rai

Lisäksi automaattisesti kisapaikan saavat hallitsevat Pohjoismaiden mestarit eli Suomen joukkueessa on mukana myös Anu Rajaheimo ja Riina.

Lisätietoja aiheesta:

Kati Kollanen/SAGI viestintä  045-122 63 03
 viestinta(at)agilityliitto.fi

www.agilityliitto.fi

Kilpailutiedotusta paikanpäältä:

Kisojen “infosivu”:

Livetulospalvelu: http://sbktavling.se/

Livestream: www.dogsport.nu

Agility on ihmisen ja koiran yhteistyöhön perustuva liikuntamuoto, joka sopii kaiken ikäisille ihmisille. Suomessa agilityn parissa liikkuu yli 10 000 ja maailmanlaajuisesti yli 100 000 harrastajaa. Suomen Agilityliitto SAGI on suomalaisten agilityä harrastavien yhdistysten muodostama liitto. Liiton pääasiallisena tarkoituksena on edistää ja kehittää agilityurheilua, -liikuntaa ja -harrastetoimintaa tavoitteenaan ihmisten fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kehittäminen.