Etusivu » Tiedotteet » Laki » Tamperelaisyritykset ratkaisivat kauppakeskusten mopoauto-ongelman

Tamperelaisyritykset ratkaisivat kauppakeskusten mopoauto-ongelman

Julkaistu: 30.01.2015 klo 14:47
Julkaisija: Haltu Oy

Haltu Oy ja Mainostoimisto Värikäs Oy ratkaisivat poliisiakin harmittaneen ongelman, joka paljastui, kun Mopoautoilija ajeli kauppakeskus Jumbon sisällä Vantaan Pakkalassa keskiviikkona alkuillasta.

Ratkaisussa lähdettiin liikkeelle muista kieltotarroista, joita kaupat käyttävät. Lähes jokaisen kaupan ovestahan löytyy jo kieltotarrat eläimille, rullaluistimille sekä omille eväille. "Miksi siis näiden joukossa ei voisi olla kielto mopoautoilusta, jolla teko osoitettaisiin rikkomukseksi", pohtivat yrittäjät Mikko Sävilahti Haltu Oy:stä ja Mainostoimisto Värikäs Oy:n Marko Mäkelä. Mainostoimiston graafikko suunnitteli tarran, jonka kauppiaat ja miksei myös valveutuneet yksityishenkilöt, voisivat tilata suoraan verkosta.

Tarrojen myynnistä saadut tuotot käytetään perusopetuksen tietojärjestelmien kehittämiseen. "Voisimme rakentaa esimerkiksi opetuspelin, jossa pelaaja tekee valintoja asioista, jotka ovat hänen mielestään yhteiskunnallisesti hyväksyttäviä ja vastaukset pisteytetään. Näin toivomme saavuttavamme tilanteen, jossa pelaaja saadaan miettimään asioita myös muiden ihmisten näkökulmasta. Pelisisältöön toivomme ajatuksia vanhemmilta ja opettajilta sekä myös oppilailta itseltään", Sävilahti kertoo.

Mikko Sävilahti, yrittäjä, toimitusjohtaja Haltu Oy
+358-50-3506464
mikko@haltu.fi

Marko Mäkelä, yrittäjä, toimitusjohtaja, Mainostoimisto Värikäs Oy
marko@varikas.fi

_____________________

Haltu Oy on innovatiivinen vuonna 2010 perustettu ohjelmistoalan yritys, joka työllistää 10 ohjelmistoalan ammattilaista, osaamista ovat web- ja mobiilisovellukset sekä muut asiakaskohtaiset sovellusratkaisut. Haltu Oy on toteuttanut mm. Ravintola.fi -mobiilisovelluksen, sekä kehittää Suomen nopeiten kasvavaa oppimisalustaa yhdessä Kuntien Tieran kanssa. Haltu on työskennellyt perusopetuksen järjestelmien kanssa vuodesta 2011, jolloin yhteistyö Unelmakoulu-hankkeen kanssa alkoi. Yrityksellä on kovat kasvutavoitteet vuodelle 2015, tarkoitus on saada kansainvälinen liiketoiminta käynnistettyä ja palkattua useita uusia työntekijöitä.

Mainostoimisto Värikäs Oy on 11 graafisen alan osaajan mainostoimisto, joka on perustettu vuonna 2001. Viimeisimpiä Värikkään saavutuksia on mm. uutiskynnyksen ylittäneen Hämeenkyrön Kunnan Kunnanjahtaaja -videon toteuttaminen.