Etusivu » Tiedotteet » Laki » Pamfletti käynnistää eurovaalikevään

Pamfletti käynnistää eurovaalikevään

Julkaistu: 18.02.2014 klo 09:35
Julkaisija: Into Kustannus

Maamme äänestää 25. toukokuuta siitä, ketkä 13 henkilöä edustavat Suomea Euroopan parlamentissa seuraavien viiden vuoden ajan. Vaalikevät käynnistyy tietokirjalla Euroopan mahdollisuus, joka julkistetaan 3.3. kello 14 Eduskuntatalon lisärakennuksen Kansalaisinfossa (Arkadiankatu 3). Tervetuloa! Tilaisuuden avaa ulkoministeri Erkki Tuomioja, ja kommentaattoreina ovat eurovaaliehdokkaat Aura Salla (kok.) ja Thomas Wallgren (sd.). Tilaisuuden juontavat kirjan toimittajat Jouko Kajanoja ja Kaarin Taipale.

Euroopan mahdollisuus -kirjan ovat kirjoittaneet 11 huippuasiantuntijaa, joista yksikään ei ole ehdokkaana meppivaaleissa: Satu Hassi, Pauli Kettunen, Matti Kohonen, Johanna Perkiö, Pekka Ristelä, Tiina Silvasti, Riitta Särkelä, Matti Tuomala, Erkki Tuomioja, Henri Vogt ja Kari Välimäki. Kirjasta välittyy ”uudistusohjelma unionille”: pamfletti ei pelkästään valita, mitä pahaa EU on tehnyt Suomelle, vaan pohtii, mitä hyvää EU voi tehdä. Missä on eurooppalainen sosiaalipolitiikka? Onko euro tiensä päässä? Mitä lobbareille pitää tehdä? Muutokset koskevat niin taloutta ja veropolitiikkaa kuin demokratiaa ja energiapolitiikkaa.

Kirja on Vapaus valita toisin -yhdistyksen neljäs julkaisu.

KIRJAN TIEDOT:

Jouko Kajanoja & Kaarin Taipale (toim.): Euroopan mahdollisuus

130 sivua, nidottu

ISBN 978-952-264-295-0

Lataa painokelpoinen kansikuva: http://www.intokustannus.fi/images/isotkannet/euroopanmahdollisuus_kansi.jpg

LISÄTIEDOT:

Tatu Matilainen, tatu.matilainen@intokustannus.fi, puh. 040 7462 617

Mika Rönkkö, mika.ronkko@intokustannus.fi, puh. 050 436 2170

Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@kurvinkirja.fi

Into Kustannus on ketterä ja ärhäkkä kustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

www.intokustannus.fi | www.mondediplo.fi | www.into-ebooks.com | www.facebook.com/intokustannus