Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Yhdellä neulalla -kirja tutustuttaa vuosituhansia vanhaan neulakinnastekniikkaan

Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Julkaistu: 27.10.2015 klo 11:00
Julkaisija: Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Neulakinnas- eli kinnasneulatekniikka on kaikkein vanhin tunnettu neulontatapa, joka juontaa juurensa tuhansien vuosien taakse. Suomessa tekniikkaa on käytetty enimmäkseen juuri kintaiden tekemiseen, mutta sillä syntyy yhtä lailla sukkia, päähineitä, huiveja kuin isompiakin vaatekappaleita. Yhdellä neulalla -kirjassa tekniikkaa sovelletaan monipuolisesti erilaisiin neuleisiin.

Neulakinnastekniikalla tehty neulos on tiivistä, eikä se purkaudu langasta vetämällä. Työvälineenä on suurisilmäinen ja tylppäkärkinen neula, jolla lanka pujotellaan silmukkakerroksiksi. Kirjassa tekniikka ja monet pistovaihtoehdot esitellään yksityiskohtaisesti sekä sanallisin ohjein että havainnollisin kuvin.

Mervi Pasanen on lahtelainen toimittaja ja käsityömestari, jonka erityisalaa ovat keskiaikaiset käsityötekniikat.

Mervi Pasanen: Yhdellä neulalla – Neulakinnastekniikka tutuksi
ISBN 978-952-254-247-2
1. painos 2015
Nidottu, 136 sivua
lk 65.43

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Päivi Ylöstalo, 050 324 5504, pressi@moreenikustannus.fi
Liitteenä olevat materiaalit ovat vapaasti käytettävissänne.

Kustannusosakeyhtiö Moreeni kustantaa kotimaista ja käännettyä käytännön tietokirjallisuutta. Aihepiireinä ovat erityisesti kädentaidot, koti, ruoka ja sisustaminen, luonto ja ympäristö, kulttuurihistoria, perinnerakentaminen sekä monet erilaiset harrastukset.

www.moreenikustannus.fi