Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Vuosi Krimin valtauksesta: Kalle Kniivilän hätkähdyttävä uutuuskirja venäläisestä Krimistä

Into Kustannus

Julkaistu: 05.03.2015 klo 15:25
Julkaisija: Into Kustannus

"Tervetuloa venäläiselle Krimille."

Tasan vuosi sitten 11.3.2014 Krimin korkein neuvosto hyväksyi Krimin itsenäisyysjulistuksen tekstin, 16.3. Krimillä järjestettiin kansanäänestys. Niemimaa liitettiin Venäjään. Siitä saakka Krimin kriisi on ollut tikittävä pommi, jonka vaikutukset kantavat kauas.

Kalle Kniivilän uutuusteos KRIM ON MEIDÄN – IMPERIUMIN PALUU julkaistaan "kansanäänestyksen" vuosipäivänä  maanantaina 16.3. klo 11–12:30 Gaudeamus Kirja&Kahvissa (Vuorikatu 7, Helsinki). Kalle Kniivilä on haastateltavissa Helsingissä 15.–16.3.

KRIM ON MEIDÄN on jatkoa toimittaja Kalle Kniivilän palkitulle kirjalle PUTININ VÄKEÄ – VENÄJÄN HILJAINEN ENEMMISTÖ. Nyt tavalliset Krimin asukkaat saavat kertoa uudesta elämästään sen jälkeen kun Krimin kellot käännettiin Moskovan aikaan. Miltä tuntuu olla venäläisiä? Miksi Putin halusi Krimin? Kniivilä matkusti eri puolilla Krimiä ja Ukrainaa. Hän tapasi ihmisiä, joiden mielipiteet olivat kuin yö ja päivä.

Kalle Kniivilä on Malmössä ilmestyvän Sydsvenska Dagbladetin Venäjään erikoistunut toimittaja. Neuvostoliiton hajotessa hän oli Kansan Uutisten kirjeen­vaihtaja Moskovassa. Viime vuosina hän on tehnyt säännöllisesti juttumatkoja Venäjälle ja muihin entisiin neuvostotasavaltoihin. Kniivilän edellinen kirja PUTININ VÄKEÄ palkittiin vuoden 2014 parhaana tietokirjana Kanava-palkinnolla. KRIM ON MEIDÄN julkaistaan samaan aikaan Suomessa ja Ruotsissa, kirja tulossa myös esperantoksi.

Kalle Kniivilä: "Krim on meidän – Imperiumin paluu"
Into-tieto, ISBN 978-952-264-383-4, 245 sivua
arvostelukappaleet@intokustannus.fi

Painokelpoinen kansikuva
Painokelpoinen kirjailijakuva

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:
Kirja
Mika Rönkkö, mika.ronkko@intokustannus.fi, 050 4362170

Into on ketterä ja ärhäkkä tietokirja- ja yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus