Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Virolaisen diplomaatin ja kirjailijan Jaak Jõerüütin runoteos ilmestynyt suomeksi

Basam Books

Julkaistu: 20.11.2014 klo 10:05
Julkaisija: Basam Books

Suomessakin suurlähettiläänä toimineelta Jaak Jõerüütilta ilmestyy runokokoelma Uusi kirja. Teos on ilmestynyt alun perin Virossa vuonna 2004.

Teoksen teemoja ovat niin virolaisuus, luonto kuin runouden ja sanojen merkityskin. Runoissa ollaan myös matkoilla ja viivähdetään hetken aikaa myös Helsingissä. Aforistisia toteamuksia sisältävät runot kiteyttävät olennaisia havaintoja ihmisyydestä.

Jaak Jõerüüt (s. 1947) on virolainen diplomaatti ja kirjailija. Jõerüüt toimii tällä hetkellä Viron suurlähettiläänä Ruotsissa. Aiemmin hän on toiminut suurlähettiläänä myös Suomessa vuosina 1993–1997. Proosan lisäksi hän on julkaissut viisi runokokoelmaa. Basam Books julkaisi vuonna 2013 Jõerüütilta päiväkirjaromaanin Muuttuvainen - elämäntaitoja etsimässä.

Teoksen on suomentanut Raija Hämäläinen.

Arvostelukappaleet: anna.ulvinen@basambooks.fi

www.basambooks.fi

21-vuotias Basam Books on unohdettuihin klassikoihin, vähän käännettyihin kielialueisiin ja hyvinvointiin keskittyvä kustantamo. Basam Booksin valikoima on laaja: kustannamme kirjoja maailmankirjallisuuden huipuista uuteen fantasiaan, joogasta mindfulnessiin, lastenkirjoista matkakirjallisuuteen ja filosofiasta runouteen.