Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Virkataan kirjaimia! innostaa tarttumaan koukkuun

Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Virkataan kirjaimia! innostaa tarttumaan koukkuun

Julkaistu: 31.03.2015 klo 12:30
Julkaisija: Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Nyt virkataan kirjaimia, kuten uuden kirjan nimikin kertoo. Nerokkaan yksinkertaisella ruutuvirkkaustekniikalla voi tehdä trendikkäitä kirjainaiheita sijoitettavaksi monenlaisiin tekstiileihin ja somisteisiin.

Kirjain kertoo tarinoita. Se on kehittynyt peukalonjäljestä, riimusta ja hieroglyfistä. Kirjain tai monogrammi merkitsee omaisuuden: niillä on merkitty talot ja tilukset, työkalut, huonekalut, kirjat, pöytähopeat ja tekstiilit. Kirjainaiheet ovat nykyään muotia sisustuksessa, ja niitä voi tehdä myös virkkaamalla.

Turkulainen Kristiina Elo esittelee kirjassaan ruutuvirkkauksen yksinkertaisen tekniikan, ja aloittelijakin saa nopeasti tulosta aikaan opeteltuaan tarvittavat perussilmukat, joista kaikki kirjainkuviot muodostuvat. Vaihtelua töihin saa eri materiaaleilla ja väreillä. Kirjan monet tekstimallit ja esimerkkityöt innostavat tarttumaan koukkuun.

Kristiina Elo: Virkataan kirjaimia!
ISBN 978-952-254-224-3
1. painos 2015
Nidottu, 120 sivua

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Päivi Ylöstalo, 050 324 5504, pressi@moreenikustannus.fi
Liitteenä olevat materiaalit ovat vapaasti käytettävissänne.

Kustannusosakeyhtiö Moreeni kustantaa kotimaista ja käännettyä käytännön tietokirjallisuutta. Aihepiireinä ovat erityisesti kädentaidot, koti, ruoka ja sisustaminen, luonto ja ympäristö, kulttuurihistoria, perinnerakentaminen sekä monet erilaiset harrastukset.

www.moreenikustannus.fi