Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Victoria Hislopin Paluu on voimakas ja traaginen tarina Espanjan sisällissodasta

Bazar Kustannus Oy

Julkaistu: 11.04.2016 klo 09:47
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Granadan mukulakivikadut resonoivat musiikkia ja salaisuuksia Saari-kirjallaan maailmanmaineeseen nousseen brittikirjailija Victoria Hislopin uusimmassa suomennetussa romaanissa. Vankkaan taustatutkimukseen pohjautuva Paluu tarjoaa kiinnostavan sukelluksen Espanjan historiaan ja nykypäivään koskettavien ihmiskohtaloiden kautta.

Granadaan matkannut lontoolainen Sonia Cameron ei tiedä mitään kaupungin sokeeraavasta menneisyydestä. Hän on Granadassa vain ja ainoastaan tanssiakseen salsaa – ja ehkä flamencoa, tanssia, joka joskus oli kielletty. Satunnainen keskustelu kahvilassa sekä kiehtova kokoelma vanhoja valokuvia ja julisteita vetävät Sonian kuin huomaamatta tarinaan Espanjan tuhoisasta sisällissodasta.

Seitsemänkymmentä vuotta aiemmin samaisen kahvilan yhteydessä asuu Ramírezin perhe: vanhemmat, kolme poikaa ja tytär. Kun vuonna 1936 kenraali Francon johtama sotilasvallankaappaus tuhoaa Espanjan hauraan tasapainon, on jokaisen valittava puolensa. Kiehtova ja vaikuttava tarina seuraa Soniaa Lontooseen, jossa hän löytää edesmenneen äitinsä jäämistöstä valokuvia. Miten äidin menneisyys liittyy Espanjaan?

Victoria Hislop (s. 1959) asuu Kentissä Englannissa yhdessä puolisonsa ja kahden lapsensa kanssa. Hän sai vuonna 2007 parhaan tulokkaan British Book Award -palkinnon esikoisromaanillaan Saari, jota sittemmin on myyty maailmanlaajuisesti yli kuusi miljoonaa kappaletta. Kirjasta on tehty 26-osainen draamasarja Saari (To Nisi), joka on näytetty televisiossa myös Suomessa. Paluun ja Saaren lisäksi Hislopin teoksista on suomennettu Thessalonikiin sijoittuva romaani Elämänlanka. Kaikkiaan hänen kirjojaan on käännetty 26 kielelle.

Victoria Hislop
Paluu
Alkuteos The Return
Suomennos Laura Jänisniemi
Sidottu, 476 sivua
ISBN 978-952-279-306-5
Kirjastoluokka 84.2
Saatavilla myös e-kirjana
Ilmestymispäivä 11.4.

Painokelpoiset kuvat kannesta ja kirjailijasta

Arvostelukappaleet ja lisätiedot:
tiedottaja Minttu Nikkilä, Bazar Kustannus Oy
tiedotus@bazarkustannus.fi, 0400 298 193

Bazar Kustannus Oy on osa pohjoismaista Bazar Publishers -kustantamoryhmää.
www.bazarkustannus.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon