Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Uusi dekkaristi Denise Rudberg kirjoittaa Tukholman yläluokan kääntöpuolesta

Into Kustannus

Uusi dekkaristi Denise Rudberg kirjoittaa Tukholman yläluokan kääntöpuolesta

Julkaistu: 20.08.2015 klo 10:30
Julkaisija: Into Kustannus

Ruotsalainen dekkaristi Denise Rudberg vierailee Suomessa 15.–17.9.2015. Samalla julkaistaan Yksi tappava syrjähyppy, joka aloittaa suositut Marianne Jidhoff -dekkarit. Rudbergin dekkareissa rikokset tapahtuvat komeissa puitteissa, samppanja virtaa ja jokaisella on jotain salattavaa.

Rikas liikemies kuolee kotinsa edustalla. Riehuuko Tukholman yläluokassa murhaaja? Mikä rooli on salaperäisellä kerholla, jonka jäsenet maksavat fantasioidensa toteuttamisesta pitkän pennin? Marianne Jidhoff, 55-vuotias teräväpäinen syyttäjänsihteeri, palaa töihin pitkältä virkavapaalta. Parkkiintuneen rikostutkijan Torsten Ehnin ja nuoren konstaapelin Augustin Madridin kanssa hän alkaa selvittää hienostopiirien kätkettyä kääntöpuolta.

Denise Rudberg (s. 1971) on yksi Ruotsin menestyneimmistä kirjailijoista. Hän on opiskellut elokuvaa ja dramaturgiaa New Yorkissa ja juontanut kirjallisuusaiheista tv-ohjelmaa. Supersuosittu Rudberg kirjoitti aiemmin chick-lit-romaaneja. Marianne Jidhoff -dekkarit ovat myyneet Ruotsissa yli 280 000 nidettä. Elokuvaoikeudet on myyty ruotsalaiselle tuotantoyhtiölle. Seuraava Jidhoff-dekkari Toinen toista pahempi ilmestyy syksyllä 2016.

Denise Rudberg: YKSI TAPPAVA SYRJÄHYPPY
Alkuteos Ett litet snedsprång, suomentanut Anu Koivunen
Into-kauno, sidottu, 416 sivua, suositushinta 29 €, ISBN 978-952-264-423-7
Lataa painokelpoinen kuva: http://www.intokustannus.fi/images/isotkannet/yts_lores.jpg

Arvostelukappaleet ja lisätiedot:
arvostelukappaleet@intokustannus.fi
Milla Karppinen, milla.karppinen@intokustannus.fi, 050 551 3310
Haastattelupyynnöt ja vierailun ohjelma Leena Rantanen, lmrantanen@me.com, 040 724 3713

Hanke on rahoitettu Euroopan komission tuella.

Tästä tiedotteesta vastaa ainoastaan sen laatija, eikä komissio ole vastuussa siihen sisältyvien tietojen mahdollisesta käytöstä.

Into julkaisee tieto- ja kaunokirjallisuutta sekä Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus