Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Työelämän muutokset ja jaloilleen putoamisen taito

Kirjapaja

Työelämän muutokset ja jaloilleen putoamisen taito

Julkaistu: 15.03.2016 klo 16:06
Julkaisija: Kirjapaja

Pia Lindroos ja Päivi Lipponen avaavat ajankohtaisessa Naisen 9 työelämää (Kirjapaja) -teoksessaan työelämän myllerrystä ja sitä, miten yksilö voi muutoksen keskellä toimia. Kirjassa joukko työelämää monelta kantilta kokeneita naisia kertoo, millaisia muutoksia he ovat työelämässä kohdanneet ja miten ovat niistä selvinneet.

Työelämän myllerrystä ei kirjassa voivotella, vaan naisten tarinoista selviää, että vaikka muutos olisikin aluksi kavahduttanut, sen mukana elämään on tullut paljon uutta. Valmistautunut mieli löytää vaihtoehtoja myös silloin, kun ympäristö muuttuu.

Kirjan tärkeä ja kannustava viesti on, että omaan työuraan voi ja kannattaa vaikuttaa aktiivisesti. Yhä useampi tulee toimimaan monissa erilaisissa tehtävissä ja ammateissa. Työelämä muuttuu kovaa vauhtia ja lisää muutoksia on taatusti tiedossa.

”Nyt on oltava hereillä ja istuttava itse kuskin paikalla, koska millään alalla ja missään työtehtävässä ei voi olla turvassa loputtomiin. Kukaan meistä ei voi pitää työtään itsestään selvänä asiana. Tämän kirjan tarkoitus on kertoa, että muutoksessa maailma ei katoa, uusia mahdollisuuksia avautuu ja tilaisuus aloittaa alusta on lopulta aikamoinen lahja”, tekijät summaavat. ”On hyvä oppia paremmin tunnistamaan oma osaamisensa. Plan B on parempi miettiä itse etukäteen kuin joutua muutoksen kohteeksi täysin yllättäen. Ennakointi on vastuullista toimintaa.”

Pia Lindroos on helsinkiläinen toimittaja, joka on tehnyt uranvaihdoksen ammattiin media-alan kaupalliselta puolelta. Päivi Lipponen on filosofian tohtori ja MBA, joka toimii opettajana, luennoitsijana, tutkijana ja konsulttina. Hän on työskennellyt myös kansanedustajana.

Pia Lindroos ja Päivi Lipponen, Naisen 9 työelämää – tämä kirja perustuu tositarinoihin. 167 s. Kirjapaja 2016. 36.13 ISBN 9789522883773. Ovh. 32,90 Ilmestynyt.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt: Kirjapaja / viestintäpäällikkö Marja-Liisa Saraste 09 6877 4568 marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi tai Pia Lindroos pia.lindroos@kolumbus.fi (045 1624688) ja Päivi Lipponen paivi.p.lipponen@kolumbus.fi (050 5122264)

Arvostelukappaleet: Minna Vatja, minna.vatja@kirjapaja.fi

#Naisen9työelämää

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki