Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Tuohitöiden käsikirja ilmestyy viikolla 6

Minerva Kustannus Oy

Tuohitöiden käsikirja ilmestyy viikolla 6

Julkaistu: 21.01.2015 klo 10:18
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Monipuolinen tuohityökirja on suunnattu niin tuohitöitä aloitteleville kuin jo vuosia harrastaneillekin.
Kirjassa opastetaan selkeiden ohjeiden ja työvaihekuvien avulla valmistamaan monenlaisia hyötyesineitä tästä kauniista luonnonmateriaalista. Perinteisten tuohitöiden lisäksi kirja esittelee paljon uusia, moderneja malleja ja tekniikoita, kaiken kaikkiaan 40 projektia.
Lisäksi kirjassa opetetaan tuohitöiden tärkeät perusasiat, kuten luvat sekä tuohen ottaminen, puhdistaminen ja säilyttäminen.
Kirjassa esitellään myös ideakuvin erilaisia variaatioita eri tuotteista. Kirjan ohjeita soveltaen on mahdollista kehitellä erityyppisiä esineitä itsekin.

Eeva Rutanen – Jaana Öljymäki: Tuohitöiden käsikirja

ISBN/EAN 978-952-312-105-8
Luokka 65.92
Sidottu, nelivärinen
200 s.
Ilmestyy viikolla 6/2015

Ylivieskalainen Eeva Rutanen aloitti tuohitöiden tekemisen vuonna 1982. Hän on opettanut tuohitöiden tekemistä kansalaisopistoissa vuodesta 1985.

Jaana Öljymäki valmistui taiteiden maisteriksi Lapin yliopistosta vuonna 2002 ja on toiminut Nivalan ammattiopistossa käsi- ja taideteollisuusosastolla vaatesuunnittelun ja kuvallisen ilmaisun opettajana vuodesta 2006 alkaen. Jaana asuu Haapajärvellä. Hän on harrastanut valokuvausta vuodesta 1985 lähtien.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi