Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Toisenlainen tie käsittelee tahatonta lapsettomuutta

Kirjapaja

Toisenlainen tie käsittelee tahatonta lapsettomuutta

Julkaistu: 19.10.2015 klo 14:30
Julkaisija: Kirjapaja

Lapsettomuus koskettaa monia ihmisiä, sekä lapsettomia että heidän läheisiään. Toisenlainen tie – Tahaton lapsettomuus, kriisi ja selviytyminen (Kirjapaja) tarjoaa näkökulmia lapsettomuuden käsittelyyn, omien tunteiden tunnistamiseen ja kriisistä selviytymiseen.

Syyt lapsettomuuteen voivat olla niin lääketieteellisiä kuin sosiaalisia. Lapsettomuuden surua kannetaan monista syistä. ”On miehiä ja naisia, jotka eivät löytäneet sopivaa kumppania tai erosivat ennen kuin lapset olivat suhteessa ajankohtaisia. Niitä, jotka elävät suhteessa samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa. Niitä, jotka lapsettomuuden surun lisäksi tai sijaan kantavat sydämessään nyt lapsenlapsettomuuden surua.”

Millaisia tunteita lapsettomuuden kohtaava käy läpi? Onko hänen surunsa ”äänioikeudetonta” vai saako sen näyttää? Millä tavalla kokemus vaikuttaa parisuhteeseen ja muihin ihmissuhteisiin? Entä elämään ylipäätään?

Kirja on kirjoitettu niille, joita tahaton lapsettomuus koskettaa henkilökohtaisesti, lähipiirissä tai ammatillisesti. Kokemuksestaan kertovat myös lapsettomuuden itse kohdanneet. Teos soveltuu omaa lapsettomuuttaan pohtiville ja heidän läheisilleen, tarjoten runsaasti tietoa myös perhe- ja terapiatyön ammattilaisille. Mukana on lääketieteen asiantuntijoiden ajantasaista tietoa hedelmöityshoidoista ja hoitoprosessista.

Heli Pruuki, Raili Tiihonen ja Minna Tuominen: Toisenlainen tie – Tahaton lapsettomuus, kriisi ja selviytyminen. Kirjapaja, Helsinki. 195. s. KL 14.8. ISBN 978-952-288-257-8. Ovh. 32,90.

TT, pariterapeutti, perhepsykoterapeutti Heli Pruuki työskentelee johtavana perheneuvojana. FM, perhepsykoterapeutti Raili Tiihonen työskentelee perheneuvojana. TM, paripsykoterapeutti Minna Tuominen työskentelee perhe- ja parisuhdetyön asiantuntijana.

Huom! Toisenlainen tie on mukana Helsingin kirjamessujen ohjelmassa su 25.10. klo 12 Sibelius-lavalla. Heli Pruukia haastattelee Janne Villa.

Lisätietoja: Kirjapaja/viestintäpäällikkö Marja-Liisa Saraste marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi 09 6877 4568 tai Heli Pruuki heli.pruuki@evl.fi 0445801600, Raili Tiihonen raili.tiihonen@evl.fi 040 724 7280 ja Minna Tuominen minna.tuominen@evl.fi 050 3465 111.

Arvostelukappaleet ja kuvapyynnöt: Minna Vatja, minna.vatja@kirjapaja.fi

Kansikuva: http://www.kirjapaja.fi/kuvapankki/toisenlainentie.jpg

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy julkaisee vuosittain noin 150 uutta nimikettä.

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki