Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Tietokirjallisuus puhuttaa Turun Kirjamessuilla

Suomen tietokirjailijat ry

Tietokirjallisuus puhuttaa Turun Kirjamessuilla

Julkaistu: 29.09.2015 klo 09:15
Julkaisija: Suomen tietokirjailijat ry

Tietokirjallisuus nousee jälleen monipuolisesti esiin Turun Kirjamessuilla 2.–4. lokakuuta 2015. Mitkä ovat uudet tietokirjoittamisen keinot ja tulevaisuuden trendit? Miten lapsille ja nuorille suunnattu tietokirjallisuus käsittelee ajankohtaisia asioita? Entä minkälaista kuvaa suomalaiset oppikirjat piirtävät saamelaisista ja Suomen etnisistä vähemmistöistä? Muun muassa näihin kysymyksiin haetaan vastauksia messujen tietokirjaohjelmassa.

Viihteellisemmästä tietokirjaohjelmasta vastaa Tietokirjaraati, joka arvioi Levyraadista tutulla formaatilla viisi ajankohtaista tietokirjaa. Suomen tietokirjailijat ry:n osastolla (A42) lounaissuomalaiset tietokirjailijat kertovat työstään ja teemoistaan aina yhteisömediasta Venäjän Karjalan tarkasteluun mursuperspektiivistä ja virsikäännöksistä kapinakirjoihin.

Poimintoja tietokirjaohjelmasta Turun Kirjamessuilla

Lauantaina 3.10.2015, Tieto-lava klo 14–14.50
TIETOKIRJA.FI: Tietokirjaraati
Tietokirjaraati arvioi Levyraadista tutulla formaatilla viisi ajankohtaista tietokirjaa. Raadissa Anu Hopia, Hannu Salmi, Tuula Vainikainen ja Keijo Virtanen. Juontajana Anne Rutanen.

Sunnuntaina 4.10.2015, Kuisti-lava klo 10.20–10.40
KARI VAIJÄRVI: Lasten tietokirjallisuus
Lapsille ja nuorille suunnattu tietokirjallisuus on monikerroksista ja jatkuvasti ajankohtaista – oli kysymys sitten löytöretkistä avaruuden valloituksen jännittäviin vaiheisiin tai Mona Lisan hymyn salaisuuteen. Haastattelijana Kari J. Kettula.

Sunnuntaina 4.10.2015, Kuisti-lava klo 10.40–11.20
TIETOKIRJA.FI: Tietokirjallisuuden uudet trendit
Mitkä ovat uudet tietokirjoittamisen keinot ja tulevaisuuden trendit? Miten vaikuttaa vuoden alussa työnsä aloittanut tietokirjallisuuden professori? Keskustelemassa toimittaja ja tietokirjailija Elina Grundström, tietokirjallisuuden professori Pirjo Hiidenmaa ja kirjallisuuden dosentti, tietokirjailija Päivi Kosonen.

Sunnuntaina 4.10.2015, Kustavi–Saamenmaa-lava klo 11.40–12.10
Alkuperäiskansa saamelaiset ja Suomen etniset vähemmistöt oppikirjoissa
Minkälaista kuvaa suomalaiset oppikirjat piirtävät vähemmistöistä? Keskustelijoina Ulla Aikio-Puoskari ja Merja Paksuniemi. Haastattelijana Pirjo Hiidenmaa.

Katso koko messuohjelma:

Suomen tietokirjailijat ry:n osasto-ohjelma

Suomen tietokirjailijat ry:llä on Lounais-Suomessa 272 jäsentä ja koko maassa yli 3 100. Yhdistyksen jäsenet edustavat monia eri tieteenaloja ja aihepiirejä. Osasto-ohjelmassa lounaissuomalaiset tietokirjailijat kertovat kirjoistaan, kiinnostuksenkohteistaan ja ammattitaidostaan. Tervetuloa tutustumaan alueen tietokirjailijoihin!

Katso koko osasto-ohjelma:

Lisätiedot:
Ari Elo | tiedottaja | Suomen tietokirjailijat ry
ari.elo@suomentietokirjailijat.fi | 040 54 60 235

_____

Suomen tietokirjailijat ry on maamme suurin kirjailijajärjestö. Se edistää tietokirjallisuutta, jakaa apurahoja ja palkintoja sekä valvoo tieto- ja oppikirjailijoiden tekijänoikeudellisia ja taloudellisia etuja. Yhdistyksellä on yli 3 100 jäsentä.

suomentietokirjailijat.fi | Facebook | Twitter