Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Täydellinen kokoelma Beatlesien laululyriikkaa ilmestyy viikolla 41

Minerva Kustannus Oy

Täydellinen kokoelma Beatlesien laululyriikkaa ilmestyy viikolla 41

Julkaistu: 28.09.2016 klo 10:08
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Steve Turner
KOKO BEATLES-TUOTANTO
Kaikkien laulujen sanat ja syntytarinat

Ensimmäinen ja ainoa täydellinen kokoelma Beatlesien laululyriikkaa sekä jokaisen laulun syntytarina.

Runsaasti kuvitettu kirja sisältää kaikkien yhtyeen säveltämien, sanoittamien ja levyttämien laulujen sanat ja kertoo miten, miksi ja missä nämä 210 koko maailman tuntemaa kappaletta luotiin.

Tunnettu Beatles-asiantuntija Steve Turner on pitkän musiikkitoimittajauransa aikana tutkinut yhtyeen kappaleiden vaikutteita, merkityksiä, teemoja ja jopa laulujen sanoituksissa esiintyviä henkilöitä. Tuloksena on täydellinen Beatles-hakuteos, jota on myyty Englannissa jo lähes puoli miljoonaa kappaletta.

Oliko Eleanor Rigby oikeasti olemassa? Missä on Penny Lane? Kuka on Lucy taivaalla timantteineen? Mikä inspiroi Ringoa kirjoittamaan kappaleen Octopus’s Garden? Kuka on ”Let it be’n” Mother Mary? Entä mistä on peräisin riimi Ob-la-di Ob-la-da? Kirja vastaa kaikkiin näihin ja moniin muihin kysymyksiin ja kertoo kappaleiden taustoista myös paljon ennen julkaisematonta tietoa.

Kappaleet on järjestetty kronologisesti Beatles-albumien ilmestymisjärjestyksessä. Kirja sisältää myös täydellisen Beatles-diskografian.

Koko Beatles-tuotanto

ISBN/EAN 978-952-312-344-1
Luokka 78.993
Suomennos Katri Tenhola ja Jere Saarainen
216 x 280 mm
Sidottu, kuvitettu
352 s.
Ilmestyy viikolla 41/2016

Steve Turner on englantilainen musiikkijournalisti ja kirjailija. Hän on julkaissut useita populaarimusiikin tietoteoksia ja mm. Van Morrisonin, Cliff Richardin, Marvin Gayen ja Johnny Cashin elämäkerrat. Turnerin kirjalliseen tuotantoon kuuluu myös lastenkirjoja sekä runoteoksia. Steve Turner asuu Lontoossa.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi