Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Tatu Lehtovaara: GRILLIMESTARIN KASVISHERKUT

Minerva Kustannus Oy

Tatu Lehtovaara: GRILLIMESTARIN KASVISHERKUT

Julkaistu: 03.02.2016 klo 09:34
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Tatu Lehtovaara: Grillimestarin kasvisherkut

Grilliherkuillaan tunnetuksi tullut keittiömestari Tatu Lehtovaara osoittaa uudessa kirjassaan, ettei grillaaminen ole vain lihansyöjien huvia. Grillissä syntyy mahtavia herkkuja myös kasviksista.

Kirjassa esitellään monipuolisesti erilaisia tapoja grillata kasviksia, joista loihditaan maittavia kasvisruokia. Kaikki ruokalajit on helposti muutettavissa myös vegaaniseen ruokavalioon sopiviksi. Kirjassa esitellään myös villivihannesten grillaamista ja käyttöä.

Kirjassa pureudutaan kasvisten värikkääseen ja maittavaan maailmaan ja niistä grillataan niin alku-, pää- kuin lisäkeruokiakin, yhteensä yli 50.

Kasvisten grillaamista ei pidä jättää vain kesään, sillä niiden sesonki kestää lähes koko vuoden. Itseoikeutetusti keväinen grillaaminen alkaa parsasta, jatkuu varhaisperunoiden, sipuleiden ja muiden kesäherkkujen muodossa. Syksy kruunaa kasvisten grillaajan ruokavuoden, juurekset ja sienet sihisevät silloin grillissä.

Olipa näkökulma terveellisyydessä, ekologisuudessa tai maittavuudessa; grilli kuumenemaan, kasvikset tirisemään, tuoreet yrtit ja mausteet tuoksumaan, ystävät ja läheiset pöydän ääreen – siitä on hyvä grillauspäivä tehty.

Tatu Lehtovaara: Grillimestarin kasvisherkut

ISBN/EAN 978-952-312-260-4
Luokka 68.2
Valokuvat Jukka Heiskanen
190 x 220 mm
Sidottu, nelivärinen
154 s.
Ilmestyy viikolla 7/2016

Tatu Lehtovaara on keittiömestari, jolla on pitkä kokemus hotelli-, ravintola- ja opetusalalta. Nykyisin Lehtovaara toimii ruokatuotannon lehtorina Stadin ammattiopistossa Helsingissä. Hän on julkaissut useita tieto- ja oppikirjoja ja ruokakirjoja, mm. Kylmät kalaherkut, Savustuskirja, Riistakokki, Kesän grilliherkut, Sienet ja sieniherkut (yhdessä Mauri Korhosen kanssa)ja Ravintolakokin käsikirja (yhdessä Jari Hämäläisen kanssa), Kasvikset kemistin keittiössä (yhdessä Anu Hopian kanssa) sekä kirjoittanut ruoka-aiheisia juttuja mm. Taloussanomiin.

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi