Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Suuren suosion saanut Tölkkidesign -kirja saa kaivatun jatko-osa. Tölkkidesign 2 –kirja (Seija Saarinen, toim) on askartelijan aarreaitta

Paasilinna

Julkaistu: 11.02.2015 klo 10:46
Julkaisija: Paasilinna

Lehdistötiedote 11.2.2015

Suuren suosion saanut Tölkkidesign -kirja saa kaivatun jatko-osa.

Tölkkidesign 2 –kirja (Seija Saarinen, toim) on askartelijan aarreaitta

Juomatölkkien avausrenkaiden innoittaman Tölkkidesign -askartelukirjan suosio oli suuri ja asiaan vihkiytyneiden käsityön ystävien määrä vain kasvaa. Tölkkidesign 2 -teoksessa on kymmeniä ja kymmeniä uusia, mainioita ohjeita. Nipsut tai klipsut, millä nimellä nyt haluaakaan noita lenksuja kutsua, tuntuvat olevan ehtymätön innoituksen lähde. Lisäksi juomatölkit kelpaavat palautukseen ilman nipsua.

Seija Saarisen kokoama harrastelijakäsityöläisten ryhmä yllättää jälleen. Laukkujen lisäksi nipsut taipuvat taas ihaniksi koruiksi, kodin koriste- ja käyttöesineiksi ja jopa vaatteiksi! Kun perustekniikan on oppinut, rajana on vain taivas  –  ja mielikuvitus. Nipsutyöt ovat kauniita, tyylikkäitä, aistikkaita, seksikkäitä, cooleja ja eksoottisia. Erilaisin helmin, nyörein ja ketjuin juomatölkkien nipsuista syntyy aivan mitä vain!

* * * *

Seija Saarisen toimittama Tölkkidesign 2 -kirja esittelee vaihe vaiheelta myös eri tekniikat, joilla tölkkidesign -tavarat syntyvät. Ohjeet ovat selkeitä ja upeiden kuvien avulla helposti seurattavia.

”Sain idean tähän kirjaan Kahvipussin uusi ulottuvuus -kirjaa tehdessäni. Olin nähnyt muutamia tuotteita, jotka oli tehty juomatölkkien avausrenkaista”, Saarinen kertoo. Muutamia ideoita avausrengastöistä jäi vielä käyttämättä. ”Esimerkiksi suunnittelimme lapsille haarniskaa ja pohdimme, voiko nipsuja ommella ompelukoneen napinompelu toiminnolla”, Saarinen sanoo.

”Nipsuista voi tehdä mitä tahansa”, Saarinen toteaa. ”Tästä kirjasta saatte perusteet luovalle osaamisellenne, kaikki muu on lopulta kiinni teidän omista käsistänne. Eli ei muuta kuin nipsuilemaan!”

TEKIJÄT

Anu Lahti, Arja Aalto-Viittala, Leena Leppänen, Seija Saarinen (toim.)

KUVAT

Anu Lahti, Arja Aalto-Viittala, Leena Leppänen

Lisätiedot, haastattelu- ja arvostelukappalepyynnöt tiedottajalta:

tiedottaja Jorma Akkanen / jorma.akkanen@paasilinna.fi / 050 567 1888

Lataa kirjan kansikuva: http://paasilinna.fi/wp-content/uploads/2015/01/T%C3%B6lkkidesign2-kansi-iso-resol..jpg

Kustannusosakeyhtiö Paasilinna   •   Korkeavuorenkatu 35, 1. krs.  00130 Helsinki  •   puh. 040 418 5409   •   www.paasilinna.fi