Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Suomen talvi tarjoaa tietopaketin talven arjesta ja juhlasta

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Suomen talvi tarjoaa tietopaketin talven arjesta ja juhlasta

Julkaistu: 21.08.2015 klo 11:23
Julkaisija: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

No onkos tullut talvi nyt kesän keskelle? Juuri ilmestynyt Suomen talvi – päivästä päivään kertoo kepeästi mutta asiantuntevasti jokaisesta talvipäivästä – joulukuun ensimmäisestä helmikuun viimeiseen.

Heli Hottinen-Puukon kirjoittama käsikirja luo katsauksen talven tapahtumiin ja tarjoaa vinkkejä ja reseptejä talvisiin juhlahetkiin. Se antaa tietoa luonnonilmiöistä, suomen kielen lumisanastosta, pikkulintujen ruokinnasta, talvikalastuksesta ja monista muista talviaskareista. Hyvä Tuomas ja paha Nuutti, härkäviikot ja laskiaisen pitkät pellavat saavat selityksensä, ja samalla myös paljastuu milloin talvenselkä taittuu. Suomen talvi on toimiva tietopaketti pakkaspäivien ratoksi.

Kirjoittajan esittely

KM Heli Hottinen-Puukko on vapaa kirjoittaja, toimittaja ja opettaja, joka on kiinnostunut kansanperinteestä, taiteesta ja designista, käsityö- ja ruokakulttuurista sekä luonnon ilmiöistä ja puutarhanhoidosta. Hänellä on monivuotinen työkokemus aikakauslehtien, tietokirjojen ja lasten- ja nuortenkirjojen parissa.

Linkki kirjan kansikuvaan

Lisätiedot: Markkinointikoordinaattori Mirka Vesala, mirka.vesala@finlit.fi, 050 4900 245

Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@finlit.fi

____________________________________________________________________________________________________

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura (SKS) on Suomen suurin humanistisen tieto- ja tiedekirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee noin 60 uutuutta vuosittain. SKS:n ensimmäinen kirja ilmestyi 1834. Seuraa meitä TwitterissäFacebookissa ja verkkosivuillamme. Tutustu vuoden 2015 julkaisuluetteloon tästä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki