Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Suomen ensimmäinen aikuisten värityskirja syntyi intuitiosta

Basam Books

Suomen ensimmäinen aikuisten värityskirja syntyi intuitiosta

Julkaistu: 17.06.2015 klo 07:51
Julkaisija: Basam Books

Aikuisten värityskirjabuumi käy kuumana Suomessa, kirjakaupoista kerrotaan. Värityskirjoja ovat innostuneet ostamaan kaikenikäiset, ja esimerkiksi Suomalainen Kirjakauppa on huomioinut buumin täyttämällä hyllynsä lukuisilla erilaisilla ulkomaisten kustantamojen värityskirjoilla. Ensimmäinen suomenkielinen aikuisten värityskirja, Viisaat ystäväni, julkaistiin Basam Books -kustantamossa viime vuonna, ja nyt kirja on saanut uuden painoksen myötä upeasti uudistuneen ulkoasun.

Kirja syntyi intuitiosta

Viisaat ystäväni ei ole pelkästään värityskirja, vaan se on samalla ystäväkirja. Idea kirjaan syntyi tekijänsä, Hidasta elämää -hyvinvointimedian visionäärin Sanna Wikströmin intuitiosta vuosia sitten. Silloin ei tulevasta värityskirjabuumista ollut vielä tietoakaan.

”Kun toistuvasti kuuntelin omien viisaiden ystävieni kokemuksia ja ajatuksia elämästä, ajattelin, että hitsi vie, kun nämä kaikki voisi saada samoihin kansiin. Ystävillä on niin paljon elämänkokemusta, josta voi ammentaa viisautta omaan elämään.” Wikström kertoo.

Värityskuva-ajatus tuli mukaan, kun Wikström seurasi oman lapsensa ensimmäisiä värityspuuhia:

”Mummolassa aikuiset kävivät vuorotellen tyttäreni kanssa värittämässä, ja jokainen oli haltioissaan puuhasta. He pitivät värittämistä terapeuttisena mutta täysin unohtuneena ilona”, Wikström kertoo.

Enemmän kuin värityskirja

Upeasti uudistunut Viisaat ystäväni -kirja on yhdistelmä syvällisiä kysymyksiä ystäville, musteella käsin piirrettyjä värityskuvia sekä voimaannuttavia sanoja hienoilta, viisailta ajattelijoita.

Kirjan kauniit mandala-kuvat on piirtänyt kuvittaja–joogaopettaja, myös Hidasta elämää -sivuston ilmeen tehnyt, Meri Mort. Meri Mortin kädenjälki ja kirjan syvälliset kysymykset tuovat lapsuudesta tuttuun ystäväkirjaformaattiin käytännöllisen aikuisuuslisän:

”Omat ystävät tekevät kirjan omistajalle ikään kuin elämäntapaoppaan, johon voi jälkeenpäin omissa pohdinnoissaan palata. Kirja on siis yhdistelmä lapsuudesta ja nuoruudesta tuttuja puuhia sekä uniikkia elämäntapaopasta. Kirjaan voi kerätä ystävien tekemiä tärkeimpiä oivalluksia vaikkapa vuosittain. Näin ystävien jaetut ajatukset muodostavat viisauden aarre-aittoja, joiden pariin voi aina palata”, Wikström kertoo.

Viisaat ystäväni

Sanna Wikström & Meri Mort

ISBN: 978-952-260-458-3
Sidosasu: nid, 129 s.
Hinta: 19.00 €
Ilm: 06/2015
Kirjastoluokka: 17.3
Uutuus

Lisätietoa kirjasta: www.basambooks.com

Tiedustelut ja arvostelukappaleet: jenni.vehkaluoto@basambooks.fi

Lisätietoa aikuisten värityskirjabuumista:

22-vuotias Basam Books on unohdettuihin klassikoihin, vähän käännettyihin kielialueisiin ja hyvinvointiin keskittyvä kustantamo. Basam Booksin valikoima on laaja: kustannamme kirjoja maailmankirjallisuuden huipuista uuteen fantasiaan, joogasta mindfulnessiin, lastenkirjoista matkakirjallisuuteen ja filosofiasta runouteen.