Sitruuna Kustannus Oy

Sitruuna Kustannuksen keväässä palkitun norjalaisdekkaristin Jørn Lier Horstin ensimmäinen suomennettu teos sekä eteläkorealaisen Sun-mi Hwangin sydämet sulattava pienoisromaani

Julkaistu: 28.01.2015 klo 14:43
Julkaisija: Sitruuna Kustannus Oy

Sitruuna Kustannus julkaisee tänä keväänä mm. Lasiavain-palkinnon saaneen norjalaisdekkaristin Jørn Lier Horstin ensimmäisen suomennetun teoksen sekä eteläkorealaisen Sun-mi Hwangin sydämet sulattavan pienoisromaanin.

Suljettu talveksi     Jørn Lier Horst

Syksyinen sumu peittää Stavernin rannikkomaiseman kuin huopa. Kesämökkien pimeät ikkunat tuijottavat sokeina kohti lyijynharmaata merta. Ove Bakkerud aikoo viettää viimeisen rauhallisen viikonlopun mökillään ennen kuin laittaa paikat talvikuntoon. Mutta kun hän saapuu mökille, paikka on sekaisin murtovarkaiden jäljiltä. Naapurimökistä löytyy lisäksi miehen ruumis.

Kirjailijasta:

Jørn Lier Horst (s. 1970) työskenteli poliisina Larvikissa lähes 20 vuotta, kunnes jätti tutkinnanjohtajan virkansa vuonna 2013 keskittyäkseen kokonaan kirjoittamiseen. Horstin ensimmäinen dekkari julkaistiin vuonna 2004 ja hän on tähän mennessä julkaissut yhdeksän kirjaa sarjassa, jonka päähenkilö on sympaattinen rikoskomisario William Wisting, hänen toimittajana työskentelevä tyttärensä Line sekä Larvikin poliisiaseman rikostutkijat.

Horstin William Wisting -sarjan kirjat ovat myyneet yksistään Norjan markkinoilla jo yli 600 000 kappaletta. Sarjan oikeuksia on myyty 15 maahan. Horst on kirjoittanut myös menestyksekkäitä salapoliisitarinoita lapsille ja nuorille.

Jørn Lier Horst on saanut mm. Kirjakauppiaiden palkinnon vuonna 2011, Lasiavain-palkinnon vuonna 2013 sekä Ruotsin Dekkariakatemian Martin Beck -palkinnon vuonna 2014.

Sitaatteja

”Huippuluokan dekkarikirjallisuutta.” - Sindre Hovdenakk, Verdens Gang

”Jørn Lier Horst teki sen taas.”  - Svein Einar Hansen, Østlandsposten

”Läpikotaisin hyvä dekkari.” - Finn Stenstad, Tønsberg Blad

”Klassista poliisityötä kirjailijalta, joka tietää mitä tekee. Suosittelen, että jokainen dekkarifani perehtyy Jørn Lier Horstin kirjoihin. Suljettu talveksi -kirjasta on hyvä aloittaa.” - Torbjørn Ekelund, Dagbladet

Kirjan tiedot:

Alkuteoksen nimi: Vinterstengt

Kirjailija: Jørn Lier Horst

Suomennos: Tiina Sjelvgren

Sidottu, 354 sivua

ISBN: 978-952-5701-41-8

EAN: 9789525701418

KL: 84.2

Suositushinta 33,00

Julkaisuaika: 3.3.2015

Kansikuva: http://www.sitruunakustannus.fi/kansikuvat.html

Lisätietoja kirjasta: http://www.sitruunakustannus.fi/suljettu-talveksi.html

Lisätietoja kirjailijasta: http://www.sitruunakustannus.fi/joslashrn-lier-horst.html

Kirjatraileri: https://www.youtube.com/watch?v=h9QIGPjX8DA

Toisinaan vähäpätöisimmät hahmot tekevät sankarillisimmat matkat

Kana joka tahtoi lentää    Sun-mi Hwang

Kana joka tahtoi lentää on elämänmyönteinen ja sydämet sulattava pienoisromaani äitiydestä ja oman elämän herruudesta. Korealaisen Sun-mi Hwangin kauniin maailmaahalaavasti kerrottu tarina pohtii tärkeitä arvoja: vapautta, rakkautta, uhrautuvuutta ja iloa. Kirja sopii luettavaksi niin aikuisille kuin lapsillekin.

Teos on käännetty useille kielille ja sitä on myyty yli 2 miljoonaa kappaletta. Sen pohjalta syntyi myös Korean kaikkien aikojen menestynein animaatioelokuva.

Kirjailijasta:

Sun-mi Hwang (s. 1963) on rakastettu ja moninkertaisesti palkittu kirjailija kotimaassaan Etelä-Koreassa. Hän on kirjoittanut yli neljäkymmentä romaania aikuisille ja lapsille. Teoksesta Kana joka tahtoi lentää tuli klassikko pian julkaisunsa jälkeen vuonna 2000, ja yli kymmenen vuotta se pysytteli parhaiten myyvien kirjojen listalla.

Sitaatteja

”Vaatimaton mutta kiehtova faabeli, säästeliäät mutta eläväiset viivapiirrokset yhdistettynä hienovaraiseen viehätysvoimaan.” - Publishers Weekly

”Tarkkanäköinen vertauskuva elämästä, lukeutuu klassikoihin kuten Lotta ystäväni ja Lokki Joonatan. Henkevä satu joka puhuttelee kaikenikäisiä lukijoita.” - Kirkus Reviews

Kirjan tiedot:

Alkuteoksen nimi: The Hen Who Dreamed She Could Fly

Kirjailija: Sun-mi Hwang

Suomennos: Hilla Hautajoki

Flexibind, liepeellinen, n. 150 sivua

ISBN: 978-952-5701-50-0

EAN: 9789525701500

KL: 84.2

Suositushinta 25,00